عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 21 آذر 1402
بازدید : 69
نویسنده : mozhgan

این رژیم از رژیم هایی است که مناسب فصل تابستان است،

زیرا در طول آن میوه زیادی مصرف می شود که اغلب فصل تابستان برای این منظور از تنوع بیشتری برای انواع میوه برخوردار است. این رژیم با مصرف زیاد میوه عجین شده است.

فرد در طی آن مقدار زیادی از انواع میوه را باید مصرف کند.

در بسیاری از منابع گفته شده است رژیم جنرال موتورز برای کارکنان شرکت جنرال موتورز طراحی و اجرا شده است. اما بهتر است بدانید این موضوع صحت ندارد و همچنان دلیل نامگذاری این رژیم به این نام نامشخص باقی می ماند.

این رژیم لاغری یک ماهه برای مواقعی که احتیاج به لاغری سریع دارید یا به مراسمی می روید و می خواهید از تناسب اندام بهتری برخوردار شوید و گروه هایی را تحت تاثیر قرار دهید، مناسب است.

سایر مقالات ... رژیم زون

رژیم جنرال موتورز چه قوانینی دارد؟

باید روزانه بین 8 الی 12 لیوان آب نوشید

نباید در سه روز ابتدایی ورزش انجام شود و برای روزهای دیگر اختیاری است

نوشابه ها و نوشیدنی های حاوی قند و گازدار در این رژیم ممنوع است

  • انواع لوبیا را باید حذف کرد
  • روزانه باید از سوپ مخصوص این رژیم استفاده کرد
  • سوپ جنرال موتورز چگونه است؟
  • پیاز
  • کلم (یکی از انواع آن به دلخواه)
  • فلفل دلمه ای
  • ساقه کرفس
  • جعفری

مقادیر متعادلی از هر ک از این مواد اولیه را باید آماده کرد. سپس آنها را خرد کرده و با آب آنها را پخت. از گزینه هایی مانند آب لیموترش یا آب نارنج تازه می توانید برای مزه دادن به آنها استفاده کنید. همچنین مجاز به مصرف مقدار کمی نمک نیز هستید.

سایرمقالات ... رژیم چاقی

عوارض و ایراداتی که برای رژیم جنرال موتورز وجود دارد کدامند؟

1. کمبود مواد مغذی

از آنجایی که رژیم جنرال موتورز بیشتر از میوه و سبزیجات تشکیل شده است، این موضوع نشان دهنده این است که مواد مغذی کمی در طی روزهای تبعیت از این رژیم به بدن می رسد.

در نتیجه بی حالی، ضعف بدنی و کسل شدن که از نشانه های نرسیدن مواد مغذی به بدن است، ممکن است در طی روز های پایانی بیشتر برای فرد ایجاد شود.

2. احساس گرسنگی در طول رژیم جنرال موتورز

احساس گرسنگی برای طولانی مدت در این رژیم، یکی از عوارض برجسته ای است که فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

3. کاهش وزن موقت و زود بازگشت

این رژیم ماندگاری کمی دارد.

4. بدون پایه و اساس علمی

یکی از مهمترین ایراداتی که در این رژیم وجود دارد، این است که پایه و اساس علمی ندارد. تا به حال تحقیقی مبنی بر اینکه این رژیم توانسته تاثیرات ماندگار و موثری را داشته باشد، به پایان نرسیده است.

سایر مقالات ... رژیم تثبیت وزن

از این رو باید رژیم اصولی را طبق شرایط بدن پیش برد.

5. سوخت عضلات در رژیم جنرال موتورز

یکی از تاثیراتی که رژیم های اینچنین به همراه دارند، این است که موجب سوخت بافت های عضلانی می شوند.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 6 آذر 1402
بازدید : 80
نویسنده : mozhgan

به نقل از «webmd» زون دایت بر متعادل کردن میزان مصرف غذا به ‌صورت دقیق بین پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌ها تأکید دارد تا سوخت موردنیاز بدن تأمین شود. این رژیم غذایی که توسط دکتر سیرز (Sears) با هدف کاهش التهاب رژیمی در دهه ۱۹۹۰ ارائه شد بر این تاکید دارد که با داشتن رژیم غذایی سالم می‌توان به نوعی وضعیت متابولیکی رسید که بهترین بازده را برای عملکرد جسم و ذهن ایجاد می‌کند. هدف این رژیم دست‌یابی به بازده بهینه و حفظ بدن در حالتی است که بیشترین میزان انرژی و بازدهی و کمترین احتمال ابتلا به بیماری‌های خطرناک را داشته باشد. رژیم زون شامل انواع مختلف غذاهای سالم می‌شود در عین حال هم تعدادی از غذاهایی که از نظر بیشتر کارشناسان تغذیه گزینه مناسبی برای رژیم‌های مغذی هستند را از برنامه حذف می‌کند؛ غذاهایی مثل فراورده‌های غلات و حبوبات.

بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۲۱ در آمریکا منتشر شده است زون دایت همچون رژیم دش با امتیاز کل ۵/۳ در میان معروف ترین رژیم های غذایی دنیا و یکی از ۲۰ رژیم غذایی برتر جهان قرار دارد.

رنامه غذایی رژیم زون

به نقل از «verywellfit» در رژیم زون فرد ملزم به خوردن سه وعده غذای اصلی و دو میان وعده است. کل انرژی در این رژیم غذایی باید ۴۰ درصد از کربوهیدرات، ۳۰ درصد از پروتئین، و ۳۰ درصد از چربی به دست آید. به‌ خاطر داشته باشید که این برنامه غذایی را نمی‌توان رژیم کاملی دانست و در صورت استفاده از آن می‌توانید وعده‌های غذایی مناسب دیگری هم به رژیم اضافه کنید. پروتئین موردنیاز بدن باید در این رژیم دقیقاً اندازه‌گیری و میزان مصرف آن مطابق با نیاز بدن تعیین شود.

بیشتربخوانید... رژیم شیردهی

مزایای رژیم زون چیست؟

زون دایت مزایای زیادی دارد و برخلاف سایر رژیم‌های غذایی محدودیت سفت و سختی در انتخاب غذاها برای فرد ایجاد نمی‌کند. وعده‌های غذایی حاوی کربوهیدرات زیاد، پروتئین و مقدار بسیار کمی چربی هستند. پروتئین‌ها حتماً باید بدون چربی باشند و مصرف میوه و سبزیجات زیاد توصیه می‌شود، البته این باز بودن انتخاب‌ها در رژیم زون به ‌منزله تائید مصرف غذاهای مضر مثل قند و شکر و غذاهای فرآوری‌شده نیست. به ‌همین دلیل رژیم غذایی زون نسبت به سایر برنامه‌های غذایی که محدودیت‌های سنگینی دارند جذاب‌تر و محبوب‌تر است.

غذاهایی که در این روش توصیه می‌شوند شباهت زیادی با رژیم مدیترانه ای و  رژیم دانمارکی دارند. رژیم مدیترانه‌ای یکی از بهترین رژیم‌های غذایی لاغری برای سلامت بدن در بلندمدت محسوب می‌شود.

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 5 آذر 1402
بازدید : 87
نویسنده : mozhgan

در اینجا فهرستی از بایدها و نبایدهایی درباره تغذیه در حین انجام درمان ارتودنسی با بریس‌های ثابت و متحرک (البته اگر در غذا خوردن با این بریس‌ها مشکل دارید می‌توانید آنها را هنگام غذا خوردن در بیاورید ولی بهتر است که به غذا خوردن با آنها عادت کنید) ارائه شده است:

یکی از بریس هایی که غذا خوردن با آن دشوار است، ارتودنسی پشت دندان هاست.

انتخاب غذاهای نرم

غذاهای نرم و غیر جویدنی بهترین غذاها در حین استفاده از بریس‌ها می‌باشند. این غذاها نه تنها کمتر موجب آسیب‌دیدگی بریس‌ها می‌شوند بلکه احتمال ایجاد درد برای دندان‌های حساس نیز کاهش پیدا می‌کند. برخی غذاها مانند سبزیجات سخت را همچنان می‌توان مصرف کرد اما باید بخارپز شوند بطوری که نرم شده و جویدن آن‌ها آسان گردد.

پرهیز از غذاهای سخت

غذاهای سخت می‌توانند بریس‌ها را بشکنند و موجب درد خفیف تا شدید در روزهای پس از نصب یا تنظیم سیم‌کشی دندان‌ها گردند. از هر چیزی که سخت یا ترد است بویژه پس از جلسه‌ی ارتودنسی پرهیز کنید. برخی از مواد غذایی سخت متداولی که باید از آن‌ها پرهیز کرد عبارتند از:

  • هر نوع آجیل
  • ذرت بو داده
  • یخ
  • نان‌های سفت
  • نان شیرینی
  • پوسته پیتزا
  • چیپس
  • هویج خام
  • سیب
  • ذرت

پرهیز از مواد غذایی چسبناک

غذاهای چسبناک برای بریس‌ها بد می‌باشند و در صورتی که آن‌ها را با دندان‌های سیم‌کشی شده‌ی خود بجوید ممکن است موجب درد شوند. آبنبات و آدامس بدترین موادغذایی چسبناک هستند و در صورت وجود سیم‌کشی دندان باید از آن‌ها پرهیز کرد.

نکاتی درباره تغییر عادات غذا خوردن در حین درمان ارتودنسی

غذاها را به قطعات کوچک تقسیم کنید

یکی از بزرگترین خطراتی که می‌تواند موجب آسیب رساندن به براکت‌های سیم‌کشی دندان شود ناشی از نحوه مصرف غذا و تغذیه در ارتودنسی می‌باشد. جویدن غذاها به شکلی که در گذشته به آن عادت داشته‌اید، ممکن است موجب خارج شدن براکت از دندان‌ها یا شکستن آن شود. یکی از روش‌ها برای جلوگیری از این مشکل، تقسیم کردن غذا به تکه‌های کوچک‌تر است. این امر می‌تواند به کنترل میزان فعالیتی که دندان‌ها باید در یک زمان مشخص انجام دهد کمک کند.

جویدن با دندان‌های عقب

بیشتر افراد درباره‌ی اینکه از کدام دندان برای جویدن غذای خود استفاده کنند، فکر نمی‌کنند. اما اگر به تازگی تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته‌اید یا سیم‌کشی دندان‌ها را تنظیم کرده‌اید، ممکن است دندان‌ها بیش از حد حساس باشند. جویدن با دندان‌های عقبی که ضخیم‌تر هستند و برای خرد کردن غذا مناسب‌تر هستند، می‌تواند به تسکین درد دندان‌های جلویی کمک کند.

سایر مقالات ... سردرد و درمان ارتودنسی

به آرامی غذا بخورید

با اینکه ممکن است بسیار گرسنه باشید بویژه اگر به حدی در دندان‌هایتان احساس درد داشته باشید که غذا خوردن در روزهای ابتدایی پس از سیم‌کشی دندان‌ها بسیار دشوار باشد، اما آرام غذا خوردن از اهمیت زیادی برخوردار است. تند غذا خوردن می‌تواند موجب شود که فراموش کنید چگونه غذا بخورید (تکه‌های کوچک غذا و جویدن با دندان‌های عقب)؛ همچنین ممکن است خطر جویدن هسته یا استخوان افزایش پیدا کند. اگر بسیار سریع بجوید، درد و التهاب نیز ممکن است در دندان‌ها رخ دهد. علت آن این است که استخوان‌ها و رباط‌هایی که نگهدارنده‌ی دندان‌ها هستند در اثر کار با فشار بر روی آن‌ها جهت صاف کردن دندان‌ها، ضعیف شده‌اند. در هنگام غذا خوردن مقدار زیادی آب بنوشید. این امر عمل بلعیدن را در صورتی که برای جویدن با مشکل مواجه هستید، آسان‌تر می‌کند.

منبع: www.orthodoctor.ir



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 4 آذر 1402
بازدید : 72
نویسنده : mozhgan

رژیم دانمارکی با اسم رژیم بیمارستان کپنهاگ هم شناخته میشه. کاهش وزن در کوتاه مدت، شاید مهمترین دلیلی هست که بعضی از افراد این رژیم رو برای کاهش وزن انتخاب میکنن.همونطور که گفته شد، طرفدارهای این رژیم ادعا میکنن که میتونه در مدت زمان 15 روز، چیزی بین 5 تا 10 کیلوگرم کاهش وزن و چربی سوزی رو به همراه داشته باشه.

البته این موضوع خیلی قابل باور نیست. چرا که تجربه و تحقیقات ثابت کردن که اکثر رژیم های کوتاه مدتی که ادعای کاهش وزن سریع و عالی رو دارن، کاهش وزن اونها در نتیجه ی از دست دادن آب بدن هست، و نه چربی سوزی!

در هر صورت بد نیست همین ابتدای کار بدونید که این رژیم همچون رژیم پالئو جزو رژیم های لاغری سخت محسوب میشه. به همین خاطر خیلی از افراد ترغیب به استفاده از اون برای کاهش وزن نمیشن.

رژیم دانمارکی بر اساس کاهش میزان کالری ورودی بدن، روی وزن بدن تاثیر میزاره. نکته ی مهم در این رژیم اینه که افراد بعد از اجرای این رژیم، نمیتونن به سرعت به رژیم غذایی قبلی و عادی که داشتن، برگردن. چون بدن در حالتی قرار میگیره که نمیتونه غذاهای با کالری بالا رو مصرف و بعد دوباره به غذاهای کم کالری برگرده.

نکته ی دیگه در مورد رژیم دانمارکی، وجود غذاهای خاص در این رژیم هست. ضمنا افرادی که از این رژیم استفاده میکنن، به هیچ وجه نمیتونن غذاها و اندازه ی مصرف اونها رو دستکاری کنن. باید مو به مو توضیحات و خوراکی های گفته شده مصرف بشه که همین موضوع پیروی کردن از این رژیم لاغری رو مشکل میکنه.

اصول رژیم دانمارکی

اگر بخوایم به صورت خلاصه در مورد اصول کلی رژیم دانمارکی صحبت کنیم، میشه گفت سطح متابولیسم بدن شما با استفاده از نوشیدنی ها و مواد غذایی که در این رژیم گفته شده، بالا میره. اسنفاده از انواع گوشت های بدون چربی و تخم مرغ که سرشار از پروتئین هستنن، خوشبختانه مجاز هست.

مواد پروتئینی برای هضم، نیاز به انرژی بیشتری دارن. بنابراین دما و سوخت و ساز بدن بالا میره که این موضوع روی کاهش وزن تاثیر مثبت میزاره. نکته بعدی در مورد پروتئین ها این هست که باعث میشن بدن در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنه. این موضوع رابطه مستقیمی با دریافت کالری داره. هر چقدر که بدن کمتر احساس گرسنگی کنه، کمتر هم کالری دریافت میکنه. پس سریع تر به سمت لاغری حرکت میکنه.

سایر مقالات ... رژیم پروتئین

یک روز معمولی در رژیم دانمارکی!

همونطور که قبلا هم اشاره شد، شما باید برنامه های غذایی مختلفی برای هر روز خودتون داشته باشید. این برنامه های غذایی به راحتی و به صورت آنلاین در دسترس هستن. در ادامه یک نمونه برای شما قرار داده شده که راحت تر بتونید روش کار رژیم دانمارکی رو درک کنید.

  • صبحانه ( ۸ صبح ) : قهوه تلخ بدون اضافه کردن شکر
  • ناهار ( ساعت ۱ تا ۲ بعد از ظهر ) : یک تکه کوچک ژامبون با ماست کم چرب
  • شام ( ۵ تا ۶ بعد از ظهر) : 200 گرم گوشت بره گریل شده با یک سالاد محتوی سبزیجات و آب لیمو

سایر مقالات ... رژیم الکالین



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 27 آبان 1402
بازدید : 98
نویسنده : mozhgan

یکی از مهم‌ترین فاکتورها و شروط کاهش وزن بعد از عمل اسلیو همچون رژیم لاغری یک ماهه اصولی رعایت رژیم غذایی است که توسط پزشک جراح برای شما تجویز می‌شود. نیمی از روند شگفت‌انگیز لاغرشدن شما بستگی به رعایت مراقبت‌های بعد از جراحی اسلیو دارد. مراقبت‌هایی مثل:

-رژیم غذایی مناسب

-ورزش

-داروها و مکمل‌های مورد نیاز

بیشتربخوانید... رژیم مناسب برای لاغری صورت

می‌توان گفت رژیم غذایی مناسب، مهم‌ترین مراقبت بعد از این جراحی است. اهمیت رژیم غذایی بعد از جراحی اسلیو معده تنها به دلیل این نیست که شما زودتر و بیشتر وزن کم کنید. علت مهم دیگری هم دارد. رعایت این رژیم غذایی از بروز عوارض جراحی اسلیو معده هم جلوگیری می‌کند؛ عوارضی مانند اسهال، حالت تهوع، استفراغ، یبوست و نشتی معده.

ریزه‌خواری و پرخوری مهم‌ترین عواملی هستند که باعث استُپ وزنی و یا حتی بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو می‌شوند. از طرفی بعد از عمل اسلیو حجم معده کم‌تر شده است و بنابراین مواد غذایی کم‌تری هم جذب بدن می‌شود. پس تغییر رژیم غذایی می‌تواند باعث عدم دریافت ویتامین و پروتئین کافی شود و بیمار دچار ضعف و مشکلات دیگر شود. بنابراین مهم است که رژیم غذایی به‌درستی دنبال شود.

بیشتربخوانید... انواع گیاه خواری

نکات مهمی که در مورد رژیم غذای بعد از عمل اسلیو باید مد نظر داشته باشید

بعد از عمل اسلیو، معده‌ی شما بسیار کوچک‌تر از قبل شده‌است. در روزهای اول، معده‌ی شما ظرفیت خیلی کمی برای غذا دارد؛ به‌طوری که بعد از خوردن حدودا دو تا سه قاشق غذاخوری، احساس می‌کنید کاملا سیر شده‌اید. پس یکی از نکات مهم این است که بعد از جراحی اسلیو معده، هرگز نباید پرخوری کنید و به معده‌ی خود فشار بیاورید. همچنین، در روزهای ابتدایی، معده‌ی شما توان هضم غذاهای سفت و جامد را ندارد. به همین دلیل در ابتدا فقط باید از آب و مایعات استفاده شود.

ممکن است بعد از عمل اسلیو معده، غذای زیادی بخورید و آن را بالا بیاورید. نگران نباشید. کاملا طبیعی است. معده‌ی شما هنوز نمی‌تواند حجم زیادی از غذا را در خود جای بدهد.

شاید با شنیدن جملات قبل، نگران شده باشید. بله، یکی از لذت‌های بزرگ آدم‌ها در زندگی، خوردن غذاهای خوشمزه و لذیذ است. خبر خوش این است که قرار نیست جراحی لاغری شما را از این لذت بزرگ محروم کند. البته باید چند ماه به معده‌ی خود فرصت بدهید. در طول این مدت، معده‌ی شما کش می‌آید و کمی بزرگ‌تر می‌شود. بعد از آن، می‌توانید مثل بقیه‌ی اعضای خانواده‌تان با خیال راحت از غذاهای جامد و خوشمزه لذت ببرید.

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو سه مرحله کلی دارد. به طور کلی در مرحله اول رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو تنها مایعات مصرف می‌شود. در مرحله دوم که از روز پانزدهم شروع می‌شود غذاهای نرم و پوره جات و در مرحله سوم غذاهای معمولی به‌همراه منابع پروتئینی.

منبع: مجله دایت فرم



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 27 آبان 1402
بازدید : 105
نویسنده : mozhgan

درحالیکه بسیاری از افراد آرزوی‌شان کاهش وزن و تناسب اندام است، بسیاری از افراد به دنبال رژیم چاقی و روش‌هایی برای افزایش وزن هستند. این دسته از افراد به احتمال زیاد انواع و اقسام رژیم چاقی را امتحان کرده، اما نتیجه‌ای از آن نگرفته‌اند. همان طور که چاقی خطرناک است، لاغری زیاد هم افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف مثل ضعف در سیستم ایمنی بدن و عفونت می‌کند. علاوه بر آن، افراد لاغر در هنگام بیماری نسبت به بقیه دیرتر بهبود پیدا می‌کنند. فردی که ۱۰ تا ۲۰ درصد زیر وزن نرمال است، کم وزن تلقی می‌شود.

بیشتربخوانید ... رژیم فستینگ

منظور از رژیم چاقی چیست؟

منظور از رژیم چاقی عمل به مجموعه‌ای از عواملی است که در کنار یک برنامه غذایی منظم می‌تواند به افزایش وزن منجر شود. هرچند متاسفانه بسیاری از رژیم‌های چاقی موجب عدم تناسب اندام و چاقی ناسالم می‌شوند، اما رژیم‌های اصولی هم وجود دارند که تنها با چند ترفند تغذیه‌ای منجر به چاقی دلخواه می‌شوند.

چگونه یک فرد چاق می شود؟

بدن ما به ازای هر یک کیلوگرم از وزن خود، روزانه به ۳۰ کالری نیاز دارد. بنابراین اگر در مقابل هر یک کیلوگرم از وزن خود این مقدار کالری را دریافت کنیم، مقدار سوخت مورد نیاز آن روز را تامین کرده و وزن ما ثابت خواهد ماند. اما اگر بیش از ۳۰ کالری مصرف کنیم، مطمئنا غذاهای اضافه تبدیل به چربی می‌شود. اگر هم کمتر از ۳۰ کالری برای هر یک کیلوگرم از وزن خود مصرف کنیم بدن برای تامین این کمبود به سوزاندن بافت‌های خود اقدام می‌کند و به لاغری منجر می‌شود.

بیشتربخوانید.... رژیم کانادایی

کالری گروه‌های غذایی مختلف

برای اینکه یک برنامه غذایی اصولی برای افزایش وزن داشته باشید، ابتدا باید گروه‌های غذایی را بشناسید و از ماهیت آنها مطلع شوید. گروه‌های غذایی را می‌توان به ۶ دسته تقسیم کرد:

كربوهیدرات: هرگرم از آن ۴ كالری دارد. پروتئین: هرگرم از آن ۴ كالری دارد. چربی: هرگرم از آن ۹ كالری دارد. ویتامین: هرگرم از آن صفر كالری دارد. املاح و مواد معدنی: هرگرم از آن صفر كالری دارد. آب: هرگرم از آن صفركالری دارد.

بیشتربخوانید.... رژیم WW

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 22 آبان 1402
بازدید : 94
نویسنده : mozhgan

همانطور که اشاره شد رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده از اهمیت بالایی در پایداری وزن برخوردار است. معمولا بلافاصله بعد از جراحی باید مایعات و غذاهای نرم مصرف و از خوردن غذاهای جامد و پرچرب خودداری کنید. در ادامه بازه زمانی مناسب برای رژیم غذایی را با هم مرور می‌کنیم.

1 تا 7 روز بعد از جراحی

معمولا در روزهای ابتدایی بعد از جراحی، مصرف مایعات بیشتر توصیه می‌شود. با مصرف مایعات از مشکلاتی مثل؛ نشتی معده، یبوست، اسهال، انسداد روده و کم آبی بدن جلوگیری کنید. در واقع بدن جدید شما بعد از عمل نیاز به رعایت رژیم و زمان دارد تا نتیجه دلخواه را به دست بیاورید. به همین دلیل در هفته اول بعد از عمل اسلیو معده حتما نکات زیر را رعایت کنید:

بیشتربخوانید... رژیم یک ماهه

هفته اول بعد از جراحی، سعی کنید تا جای ممکن مایعات مصرف کنید.

تمام مشکلات خود در مورد مصرف نوشیدنی‌های مختلف را با پزشک معالج در میان بگذارید.

از مصرف نوشیدنی‌هایی که قند بالایی دارند پرهیز کنید. مصرف این نوع مایعات باعث ایجاد سندرم دامپینگ معده در شما می‌شود. در این عارضه قند به سرعت و با حجم بالا وارد روده کوچک می‌شود. همچنین عوارضی مثل؛ استفراغ، اسهال و … را به دنبال دارد. به همین دلیل مصرف قند در روزهای ابتدایی بعد از جراحی باید متوقف شود.

نوشیدنی‌هایی را مصرف کنید که دارای کافئین کمی هستند. همچنین از مصرف مایعات گازدار جدا خودداری کنید. چرا که مصرف این نوشیدنی‌ها باعث کم آبی بدن و رفلاکس معده می‌شود.

تا جایی که می‌توانید آب بنوشید

مصرف ژله در این مدت مانعی ندارد

نوشیدن قهوه و چای بدون کافئین بسیار مناسب است.

بیشتربخوانید... فواید رژیم کتوژنیک

7 تا 14 روز بعد از جراحی

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده در هفته دوم با تغییراتی نسبت به روزهای ابتدایی همراه است. این تغییرات شامل مصرف مایعات با غلظت بیشتر می‌شود. در ادامه نکات مربوط به رژیم غذایی هفته دوم بعد از جراحی را بررسی می‌کنیم:

مصرف سوپ‌های رقیق و خامه‌ای، البته در مقادیر کم، مناسب است

از مصرف شیر کم چرب و بدون قند غافل نشوید

شیک‌های بدون قند حاوی پروتئین مصرف کنید

ماست یونانی کم چرب را در برنامه خود بگنجانید

آبمیوه‌های طبیعی و بدون پالپ مصرف کنید

مصرف پودینگ‌های بدون چربی و قند بسیار مفید هستند

منبع: https://www.dietforme.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 22 آبان 1402
بازدید : 89
نویسنده : mozhgan

انتخاب بهترین رژیم چاقی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند با زیاد خوردن می‌توانند کمبود وزن خود را جبران کنند و به وزن ایده‌آل‌شان برسند؛ درصورتی‌که هر عمل حساب‌نشده‌ای می‌تواند موجب افزایش چربی‌های اضافی و درنهایت چاق شدن بخشی از قسمت‌های بدن مانند شکم شود.

بنابراین انتخاب خودسرانه رژیم‌های چاقی نه‌تنها نمی‌تواند به افزایش وزن و تناسب‌اندام شما کمک کند، بلکه ممکن است منجر به بروز برخی از بیماری‌ها مانند کلسترول، فشارخون بالا، دیابت و… شود.

بهترین رژیم چاقی به رژیمی گفته می‌شود که توسط متخصص تغذیه و کاملاً متناسب با شرایط جسمی شما تنظیم ‌شده باشد. پیروی کردن از این رژیم‌ها موجب افزایش وزن استاندارد یا همان پر شدن بدن می‌شود؛ بنابراین فرد به‌راحتی می‌تواند به اندام ایده‌آل خود برسد. در رژیم چاقی علمی، مشاور تغذیه با تغییر و ایجاد تعادل در مزاج فرد متقاضی، مشکل کمبود وزن را برطرف می‌کند و برخلاف تصور خیلی از افراد، صرفا با افزایش کالری – همانند آنچه در رژیم‌های چاقی کالری‌محور شاهد آن هستیم- نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

بیشتربخوانید... رژیم دش

4 ویژگی‌ بهترین رژیم چاقی

1- تمامی گروه‌های غذایی را در رژیم حفظ کنید.

یکی از ویژگی‌های بهترین رژیم چاقی این است که در این رژیم همچون رژیم دانمارکی تمامی گروه‌های غذایی مفید مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین شما تمامی مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن‌تان را دریافت خواهید کرد. این کار موجب می‌شود تا عضلات بدن ضعیف نشوند و چاقی به‌صورت یکدست و ایده‌آل حاصل شود.

2- هر زمان گرسنه شدید، غذا بخورید.

harvard می‌گوید که یکی از مشکلات افراد لاغر این است که معمولاً اشتهای غذا خوردن ندارند یا اینکه پس از خوردن چند قاشق به‌سرعت سیر می‌شوند. به همین دلیل حجم مواد غذایی مصرفی آن‌ها کاهش‌یافته و لاغر می‌مانند؛ اما استفاده از رژیم چاقی به شما این امکان را می‌دهد تا در تعداد وعده‌های زیاد و حجم کم‌غذای مورد نیاز خود را دریافت کنید.

از طرفی اگر شما جزو افرادی هستید که در زمان گرسنگی باید همان موقع غذا میل کنید، در غیر این صورت اشتهایتان را از دست می‌دهید؛ بهتر است هر زمانی که احساس گرسنگی کردید، غذای خود را میل کنید.

3- حجم غذا و پروتئین دریافتی را افزایش دهید.

در بهترین رژیم چاقی به پروتئین و مواد مغذی دریافتی اهمیت بسیار زیادی داده می‌شود. خوراکی‌های سالم در کنار پروتئین‌ها، می‌توانند نقش بسیار مهمی در افزایش وزن شما داشته باشند. یک رژیم چاقی علمی به‌غیر از اینکه وزن شما را افزایش می‌دهد، به شما کمک می‌کند تا بتوانید عضلات خود را هم تقویت کنید.

بیشتربخوانید... رژیم WW

4- مواد غذایی قابل‌دسترس را در رژیم چاقی خود جای دهید.

سعی کنید در رژیم خود از مواد غذایی حاضر در خانه استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های بهترین رژیم چاقی می‌توان به در دسترس بودن مواد غذایی تعیین‌شده در رژیم اشاره کرد. در این صورت فرد می‌تواند در هر شرایطی رژیم غذایی خود را حفظ کند. همچنین برای پیروی کردن از این رژیم نیازی به‌صرف هزینه‌های زیاد جهت خرید مواد غذایی موجود در رژیم نیست.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 22 آبان 1402
بازدید : 100
نویسنده : mozhgan

انتخاب بهترین رژیم چاقی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند با زیاد خوردن می‌توانند کمبود وزن خود را جبران کنند و به وزن ایده‌آل‌شان برسند؛ درصورتی‌که هر عمل حساب‌نشده‌ای می‌تواند موجب افزایش چربی‌های اضافی و درنهایت چاق شدن بخشی از قسمت‌های بدن مانند شکم شود.

بنابراین انتخاب خودسرانه رژیم‌های چاقی نه‌تنها نمی‌تواند به افزایش وزن و تناسب‌اندام شما کمک کند، بلکه ممکن است منجر به بروز برخی از بیماری‌ها مانند کلسترول، فشارخون بالا، دیابت و… شود.

بهترین رژیم چاقی به رژیمی گفته می‌شود که توسط متخصص تغذیه و کاملاً متناسب با شرایط جسمی شما تنظیم ‌شده باشد. پیروی کردن از این رژیم‌ها موجب افزایش وزن استاندارد یا همان پر شدن بدن می‌شود؛ بنابراین فرد به‌راحتی می‌تواند به اندام ایده‌آل خود برسد. در رژیم چاقی علمی، مشاور تغذیه با تغییر و ایجاد تعادل در مزاج فرد متقاضی، مشکل کمبود وزن را برطرف می‌کند و برخلاف تصور خیلی از افراد، صرفا با افزایش کالری – همانند آنچه در رژیم‌های چاقی کالری‌محور شاهد آن هستیم- نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

بیشتربخوانید... رژیم دش

4 ویژگی‌ بهترین رژیم چاقی

1- تمامی گروه‌های غذایی را در رژیم حفظ کنید.

یکی از ویژگی‌های بهترین رژیم چاقی این است که در این رژیم همچون رژیم دانمارکی تمامی گروه‌های غذایی مفید مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین شما تمامی مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن‌تان را دریافت خواهید کرد. این کار موجب می‌شود تا عضلات بدن ضعیف نشوند و چاقی به‌صورت یکدست و ایده‌آل حاصل شود.

2- هر زمان گرسنه شدید، غذا بخورید.

harvard می‌گوید که یکی از مشکلات افراد لاغر این است که معمولاً اشتهای غذا خوردن ندارند یا اینکه پس از خوردن چند قاشق به‌سرعت سیر می‌شوند. به همین دلیل حجم مواد غذایی مصرفی آن‌ها کاهش‌یافته و لاغر می‌مانند؛ اما استفاده از رژیم چاقی به شما این امکان را می‌دهد تا در تعداد وعده‌های زیاد و حجم کم‌غذای مورد نیاز خود را دریافت کنید.

از طرفی اگر شما جزو افرادی هستید که در زمان گرسنگی باید همان موقع غذا میل کنید، در غیر این صورت اشتهایتان را از دست می‌دهید؛ بهتر است هر زمانی که احساس گرسنگی کردید، غذای خود را میل کنید.

3- حجم غذا و پروتئین دریافتی را افزایش دهید.

در بهترین رژیم چاقی به پروتئین و مواد مغذی دریافتی اهمیت بسیار زیادی داده می‌شود. خوراکی‌های سالم در کنار پروتئین‌ها، می‌توانند نقش بسیار مهمی در افزایش وزن شما داشته باشند. یک رژیم چاقی علمی به‌غیر از اینکه وزن شما را افزایش می‌دهد، به شما کمک می‌کند تا بتوانید عضلات خود را هم تقویت کنید.

بیشتربخوانید... رژیم WW

4- مواد غذایی قابل‌دسترس را در رژیم چاقی خود جای دهید.

سعی کنید در رژیم خود از مواد غذایی حاضر در خانه استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های بهترین رژیم چاقی می‌توان به در دسترس بودن مواد غذایی تعیین‌شده در رژیم اشاره کرد. در این صورت فرد می‌تواند در هر شرایطی رژیم غذایی خود را حفظ کند. همچنین برای پیروی کردن از این رژیم نیازی به‌صرف هزینه‌های زیاد جهت خرید مواد غذایی موجود در رژیم نیست.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 21 آبان 1402
بازدید : 90
نویسنده : mozhgan

یکی از عوارض رایج عمل اسلیو معده که در بعضی افراد دیده می شود حالت تهوع و استفراغ است.

این اتفاق می تواند علل گوناگونی داشته باشد.

اما جای نگرانی نیست می توان حالت تهوع و استفراغ بعد از عمل اسلیو را کنترل کرد.

البته باید توجه کنید که استفراغ ممکن است باعث ایجاد نشتی و خونریزی شود به همین دلیل باید از بروز آن پیشگیری کرد.

ابتدا به بررسی استفراغ بعد از عمل اسلیو معده می پردازیم.

تغییر رژیم غذایی : یکی از علل حالت تهوع بعد از عمل اسلیو تغییر رژیم غذایی و سبک غذا خوردن است.

در این زمان اگر مقدار بسیار کمی بیش تر از حجم معده خود غذا بخورید حالت تهوع خواهید داشت و اگر آن را کنترل نکنید استفراغ می کنید.

اگر یک بار تا دو بار این اتفاق روی دهد نیازی به نگرانی نیست اما اگر بیش تر شد حتما به پزشک مراجعه کنید.

برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ باید تغذیه خود را کنترل کنید.

بیشتربخوانید... علل بروز یبوست بعد از عمل اسلیو معده

زخم معده :

عدم درمان میکروب های معده قبل از عمل باعث زخم معده می شود و می تواند علت تهوع و استفراغ بعد از عمل اسلیو معده باشد.

معمولاً علائم زیر در افرادی که زخم معده دارند مشاهده می شود.

استفراغ که گاهی اوقات می تواند خونی باشد ؛

کم شدن وزن بدون دلیل خاصی ؛

مشاهده خون تیره در مدفوع ؛

حالت تهوع و استفراغ ؛

تغییر اشتها ؛

احساس ضعف ؛

مشکلات تنفسی.

نشتی معده :

یکی دیگر از علت هایی که می تواند باعث تهوع بعد از عمل اسلیو معده شود نشتی معده می باشد.

این عارضه قابل درمان است و پزشک با یک جراحی مناطق بخیه را ترمیم می کند. این عمل آسان و راحت می باشد.

زمانیکه علت تهوع نشتی باشد تهوع و استفراغ بعد از عمل اسلیو معده بعد از جراحی ۵ روز طول می کشد.

این یک نشانه است برای اینکه بفهمیم علت حالت تهوع نشتی است یا خیر.

بیشتربخوانید... آیا عمل اسلیو معده درد دارد؟

داروهای بیهوشی :

اثراتی که داروهای بیهوشی روی فرد می گذارند می توانند باعث شوند که بعد از عمل احساس تهوع و استفراغ داشته باشد.

جهت مطالعه بیشتر پیرامون عمل اسلیو و فواید و مضرات آن اینجا کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 21 آبان 1402
بازدید : 92
نویسنده : mozhgan

کاهش کالری دریافتی و دستیابی به وزن ایده‌آل مهم ترین هدف جراحی اسلیو معده محسوب می شود. برهمین اساس، رژیم غذایی بعد از اسلیو معده در جهت رعایت رژیم غذایی مناسب و اصولی و پایداری وزن بسیار مهم است. اغلب پزشک توصیه می کند به بیمار که بعد از جراحی از خوردن غذاهای جامد و چرب نخورد و مایعات و غذاهای نرم مصرف کند.

این اقدام، در روزهای ابتدایی عمل بیشتر به خاطر زمان دادن به معده و بهبود بیمار انجام می شود. بنابراین، شما هم اگر عمل اسلیو معده انجام داده اید توصیه می کنیم با پیروی از دستورالعمل های غذایی، تلاش کنید تا این عمل را با موفقیت و بهبودی طی کنید تا درچار استپ وزنی بعد از عمل اسلیو معده نشوید.

تغذیه قبل از عمل اسلیو معده

در صورت اضافه وزن، کبد  بدن فرد به علت تجمع چربی ها بزرگ تر از اندازه طبیعی خواهد شد. به علت اینکه کبد در کنار معده قرار گرفته، این موضوع کار جراح اسلیو معده را سخت کرده و باعث می شود تا شانس موفقیت عمل کمتر شده و وضعیت برای بیمار خطرناک شود. بیمار باید قبل از جراحی موادغذایی مانند پروتئین بدون چربی، سبزیجات و مایعات مصرف کند. رعایت این موارد ممکن است برای بیمار سخت باشد اما لازم است بدانید که شما هرچه به روز جراحی نزدیک تر شوید باید غذاهای کم کالری تری مصرف کنید.

برای همین، آمادگی و تغذیه قبل از عمل اسلیو معده الزامی است که اغلب قبل از جراحی توسط پزشک به بیمار رژیم غذایی داده می شود که اغلب این رژیم باید ۲ هفته پیش از عمل توسط بیمار رعایت شود. معمولا دو روز قبل جراحی مصرف نوشیدنی‌های بدون گاز و کافئین توصیه می‌شود.

چند روز قبل از عمل اسلیو معده باید رژیم غذایی داشته باشیم؟

معمولاً زمانی که بیمار برای لاغری همه راه ها را امتحان می کند و به نتیجه نمی رسد به فکر جراحی می افتد. البته، هر فردی نمی تواند کاندید خوبی برای اسلیو معده باشد و این تصمیم بر عهده پزشک حاذق و باتجربه است. لازم است برای این کار در انتخاب پزشک دقت کنید و نباید به هر پزشکی خود را بسپارید.

بیشتربخوانید... ورزش برای لاغری کل بدن در خانه

اما داشتن یک رژیم غذایی قبل از عمل اسلیو معده و پیروی از آن چه فوایدی دارد؟ در جواب این سوال باید گفت که داشتن رژیم غذایی قبل از عمل درصد موفقیت عمل را افزایش خواهد داد. این رژیم، با استفاده از ۳ روش می تواند کمک کند که عمل موفقیت آمیز و امنی داشته باشید. این ۳ روش به شرح زیر است:

رژیم غذایی باعث کاهش خطر بروز عوارض اسلیو معده  خواهد شد. باید بدانید که افزایش وزن و چاقی از عوامل ایجاد عوارض پزشکی بعد از عمل هستند که کاهش وزن باعث میشود تا این عوارض به میزان حداقل خود رسیده و خطرات عمل کم شود.

رژیم غذایی قبل از عمل می تواند باعث ایمن تر شدن و آسانی دوران عمل و نقاهت شود. این کار همانطور که گفته شد در کاهش توده چربی اطراف کبد موثر است و باعث دید بهتر جراح لاغری برای عمل و دسترسی بهتر به بافت معده خواهد شد.

رژیم غذایی  قبل از عمل می تواند باعش شود تا بیمار بعد از عمل هم بتواند به این رژیم که بعد از عمل توسط پزشک داده می شود عمل کند و به آن پایبند باشد

رژیم غذایی قبل از عمل میتواند باعث بهتر گذراندن دوران نقاهت شما بعد از عمل شود که باعث می شود تا زندگی سالم تری بعد از عمل داشته باشید.

برای آشنایی با انواع مختلفی از رژیم های غذایی اینجا کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 20 آبان 1402
بازدید : 91
نویسنده : mozhgan

تغذیه و فعالیت بدنی بخش مهمی از یک شیوه زندگی سالم در هنگام ابتلا به دیابت است. در کنار سایر مزایا، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی دیابتی­ها می تواند به شما کمک کند تا سطح گلوکز خون خود را که قند خون بالا نیز نامیده می شود، در محدوده هدف خود نگه دارید. برای کنترل قند خون بالا، باید در صورت مصرف هرگونه غذا و نوشیدنی، با فعالیت بدنی و داروهای دیابت تعادل ایجاد کنید. آنچه برای خوردن انتخاب می کنید، میزان خوردن و زمان خوردن همه در حفظ سطح قند خون در محدوده ای که تیم مراقبت های بهداشتی توصیه می کند بسیار مهم است. درنظر داشته باشید ایجاد تغییرات در خوردن و نوشیدن می تواند در ابتدا   رعایت رژیم لاغری یک ماهه دیابت چالش برانگیز به نظر برسد. رعایت نکات مهم در رژیم غذایی دیابتی و تغذیه دیابتی ها و فعالیت بدنی بیشتر روزهای هفته می تواند به شما کمک کند، سطح گلوکز خون، فشار خون و کلسترول خود را در محدوده هدف خود نگه دارید.

بیشتربخوانید... رژیم مدیترانه ای

خبر خوب در رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت

ممکن این سوال رو داشته باشید که برای افراد دیابتی چی خوبه؟

 داشتن دیابت به معنای حذف غذاهایی است که از آنها لذت می برید. خبر خوب این است که شما هنوز هم می توانید غذاهای مورد علاقه خود را بخورید، اما ممکن است نیاز باشد که وعده های کوچکتر بخورید یا کمتر از آنها لذت ببرید. تیم مراقبت های بهداشتی شما برای ایجاد رژیم غذایی رژیم لاغری دیابت و رعایت نکات مهم در تغذیه دیابتی ها به شما کمک می کند که نیازها و خواسته های خود را برآورده کنید. کلید خوردن درست در دیابت، خوردن انواع غذاهای سالم از همه گروه های غذایی ، به مقداری است که برنامه غذایی شما مشخص می کند.

مواد مغذی مهم در رژیم مناسب افراد دیابتی

غیر نشاسته ای: شامل کلم بروکلی ، هویج ، سبزیجات ، فلفل و گوجه فرنگی

نشاسته ای: شامل سیب زمینی ، ذرت و نخود سبز

میوه ها : شامل پرتقال ، خربزه ، توت ، سیب ، موز و انگور

غلات : حداقل نیمی از غلات روزانه شما باید غلات کامل باشد شامل گندم ، برنج ، جو ، ذرت ، جو و کینوا است

نان ، ماکارونی ، غلات و نان تورتیلا

بیشتربخوانید... رژیم تثبیت وزن



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 14 آبان 1402
بازدید : 96
نویسنده : mozhgan

آیا عمل اسلیو معده درد دارد؟ این سوال از جمله مهم‌ترین سوالاتی است که برای افرادی که قصد انجام این عمل را دارند، پیش می‌آید. به طور کلی لازم است بدانید که پس از انجام هر عمل جراحی درد تا چه میزانی طبیعی خواهد بود. در خصوص جراحی اسلیو معده نیز این امر صادق بوده و افرادی که این عمل را انجام داده باشند، تا چند روز پس از این عمل دردی را در ناحیه شکم خود احساس خواهند کرد.

بیشتربخوانید.. نشتی معده

به طور معمول شدت این درد در ابتدا بیشتر بوده و با گذشت زمان میزان آن کاهش یافته و به مرور به طور کامل از بین می‌رود. اما لازم است افراد توجه داشته باشند که اگر درد در ناحیه شکم آنها بسیار شدید و غیرقابل تحمل شود، احتمالاً نشان دهنده هشداری برای آنها خواهد بود و لازم است هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند.

همچنین این امکان وجود دارد که پس از گذشت هفته‌ها یا ماه‌ها بعد از عمل اسلیو معده افراد دردهایی را در ناحیه شکم خود تجربه کنند که غیر طبیعی است. این دردها می‌توانند ناشی از به وجود آمدن سنگ کیسه صفرا، خونریزی داخلی یا عفونت باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

درد بعد از عمل اسلیو معده

شاید یکی از سوالات و چالش‌های رایجی که در خصوص انجام عمل اسلیو معده وجود داشته باشد، این است که درد شکم پس از عمل معده چگونه است. در این خصوص لازم است ذکر کنیم که درد جز جدا نشدنی در انواع جراحی‌های چاقی بوده و اغلب افرادی که جراحی اسلیو معده را انجام داده‌اند تا گذشت مدتی از درد در ناحیه شکم خود بسیار شکایت دارد.

به طور معمول پس از گذشت مدت زمانی از عمل اسلیو معده این درد شروع می‌شود و به مرور زمان درد کاهش یافته و به طور خود به خود از بین می‌رود. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی در خصوص درد طبیعی بعد از عمل اسلیو معده وجود ندارد. البته لازم است توجه داشته باشید که در صورتی که درد در معده شما بسیار شدید باشد، می‌تواند هشداری تلقی شود، بنابراین بسیار ضروری است که به پزشک مراجعه کنید.

بیشتربخوانید... یبوست بعد از اسلیو

اغلب پزشکان بیان می‌کنند اگر درد شکم همراه با علائم دیگری همچون تب، تپش قلب یا تنگی نفس همراه شود، باید آن را جدی بگیرید و هر چه سریع‌تر برای بهبودی درد اقدام کنید. بنابراین اگر پس از انجام عمل اسلیو معده با این چنین دردهای هشدار دهنده‌ای روبرو شدید، سریعاً با جراح چاقی خود تماس گرفته یا به اورژانس مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 14 آبان 1402
بازدید : 92
نویسنده : mozhgan

بدن در طول بارداری تغییرات زیادی می‌کند تا بتواند جنین در حال رشد را در خود جای دهد. مثانه نیز مانند دیگر اندام ها به دلیل این تغییرات در طول بارداری، تحت فشار قرار می‎گیرد. بی اختیاری یا نشت ادرار بعد از تکرر ادرار یکی از شایع‌ترین شکایت‌های دوران بارداری است که حدود نیمی از زنان باردار به ویژه در سه ماهه دوم و سوم بارداری اثرات منفی آن را بر کیفیت زندگی خود تجربه می‌کنند. علائم بی‌اختیاری ادرار معمولا با رشد جنین و افزایش سن بارداری شدید‌تر می‌شود و ممکن است تا چند هفته پس از زایمان نیز ادامه داشته باشد. تا انتها با ما همراه باشید.

انواع مختلفی از بی اختیاری ادرار وجود دارد، از جمله:

•    بی اختیاری ادرار استرسی (شایع‌ترین نوع بی اختیاری ادراری در زنان باردار است که با از دست دادن کنترل ادرار به دلیل فشار فیزیکی اضافی روی مثانه مانند مواقع عطسه یا سرفه کردن، مشخص می‌شود)؛

•    بی اختیاری ادرار فوری یا اورژانسی (از دست دادن اختیار ادرار به دلیل نیاز فوری به ادرار کردن).

 

علت بی اختیاری در بارداری

مثانه درست بالای استخوان‌های لگن قرار گرفته شده است و توسط  عضلات کف لگن حمایت می‌شود. در حالت عادی وقتی که مثانه پر از ادرار می‌شود، عضلات و اسفنکتر آن را  بسته نگه می‌دارد تا فرد به دستشویی برسد. در مقابل در زنان باردار، عضلات کف لگن به اندازه قبل توانایی حمایت از مثانه را ندارند. 

از دیگر علل شایع بی‌اختیاری در بارداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- فشار ناشی از وزن جنین و فشار مضاعف ناشی از سرفه یا عطسه؛

۲- تغییرات هورمونی (تغییر سطح پروژسترون در دوران بارداری باعث شل شدن رباط‌ها و مفاصل می‌شود تا جای کافی برای جنین فراهم شود؛ درمقابل عضلات کف لگن را نیز ضعیف می‌کند)؛

۳- ابتلا به بیماری های زمینه‌ای مانند دیابت؛

۴- عفونت‌های دستگاه ادراری (بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از زنان بارداری که عفونت ادراری خود را به طور کامل درمان نکرده‌اند، دچار بی اختیاری ادرار می‌شوند).

 

درمان بی اختیاری ادرار در بارداری

لازم نیست فرد با بی اختیاری ادرار زندگی و آن را تحمل کند. اقداماتی وجود دارد که می‌تواند به کاهش نشت ادرار طی بارداری کمک کند. خط اول درمان بی اختیاری ادرار در بارداری، تغییر سبک زندگی و مدیریت مثانه است. کار‌های زیر نیز زیر نظر متخصص اورولوژی می‌توانند در کنترل علائم و کاهش نشت ادرار به زنان باردار کمک کنند:

  • تمرینات کگل
  • نوشتن عادات مثانه
  • اجتناب از نوشیدنی‌های گازدار یا حاوی کافئین
  • رژیم غذایی پر فیبر
  • حفظ وزن مناسب با پک لاغری


:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 14 آبان 1402
بازدید : 88
نویسنده : mozhgan

رژیم غذایی غارنشینان یا پالئو، که مربوط به دوران پارینه سنگی است، بر این ایده متمرکز است که انسان­‌های غارنشین، همسو با ژنتیک خود غذا می‌­خوردند و به همین دلیل زندگی سالمی داشتند. این نوع رژیم با عناوین دیگری مثل رژیم عصر حجر یا رژیم غذایی استیک و بیکن نیز شناخته می­‌شود. چیزهایی که در این مدل غذا­ خوردن وجود دارد، مواد غذایی هستند که اجداد غارنشین ما، که کشاور نبودند، می­‌توانستند تهیه کنند. این مواد غذایی عمدتا شامل گوشت، میوه، سبزی و ماهی است.

بیشتربخوانید... رژیم ویت واچرز

نظریه پشت رژیم پالئو این است که افزایش بیماری­‌های مزمن در جامعه مدرن، ناشی از انقلاب کشاورزی است؛ بنابراین افزودن غلات، حبوبات و لبنیات به وعده­‌های غذایی، ممکن است منجر به مجموعه­‌ای از بیماری­‌های مختلف شود. رژیم پالئو تمرکز را از روی غذاهای نشاسته‌­ای مانند غلات، حبوبات، سیب­‌زمینی و غذاهای تهیه شده از این مواد مثل ماکارونی، نان و چیپس سیب­‌زمینی برداشته و شما را تشویق می­‌کند که وعده­‌های غذایی خود را بر اساس منابع پروتئین بدون چربی تنظیم کنید.

بیشتربخوانید... رژیم غذایی کانادایی

دکتر نوریسا کوماران، مدیر و موسس کلینیک Elemental Health درباره این نوع رژیم می­‌گوید:

«این برنامه غذایی تمرکز زیادی بر خوردن غذاهای طبیعی دارد. رژیم غذایی پالئو، که به عنوان رژیم غارنشین‌ها نیز شناخته می‌شود، بر خوردن گوشت حیوانی که با علف تغذیه شده، ماهی، میوه و سبزیجات متمرکز است.این بدان معناست که شما باید غذاهای فرآوری­‌شده و بیشتر محصولات لبنی را حذف کنید و به جای آن از رژیم غذایی سرشار از آجیل، دانه­‌ها، میوه­‌ها، گوشت بدون چربی – مانند گوشت بره و مرغ – و ماهی­‌های حاوی امگا 3 مانند سالمون و ماهی خال­‌مخالی استفاده کنید.»

رژیم پالئو همچون رژیم فلکسترین، به دلیل نداشتن غذاهای فرآوری ‌شده و اتکا به گوشت و سبزیجات بدون چربی، می­‌تواند برای افراد مبتلا به چاقی یا دیابت مفید باشد. مطالعه­‌ای معتبر نشان می‌­دهد که سبک زندگی و رژیم غذایی پالئو به سلامت قلب و عروق و یک متابولیسم عالی و بدون نقص کمک می­‌کند.

بیشتربخوانید... رژیم تثبیت وزن



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 14 آبان 1402
بازدید : 93
نویسنده : mozhgan

همیشه یک راه برای وزن کم کردن به روشی سالم وجود دارد،کاهش و افزایش وزن شدید برای بدن و شخص ضرر دارد،این چنین نوساناتی باعث تامین غیر مستقیم،مواد مغذی و مواد معدنی،موجود در بدن میشود و بسیاری از بیماری ها را بوجود میاورد.در این مقاله یک روش برنامه ریزی شده و سازمان دهی شده برای وزن کم کردن وجود دارد. رهایی از چاقی و بیماریهای ناشی از اضافه وزن یکی از دغدغه های جدی مردم جامعه می باشد، نگران نباشید توصیه های تغذیه ای و رژیم لاغری بسیار مفید برای شادابی و سلامت جسمی را در این بخش می خوانید. با ما همراه باشید.

5 نکته یک برنامه رژیم لاغری در سی روز :

1- پذیرفتن:

اولین و مهمترین چیزی که باید برای از دست دادن وزن در یک ماه انجام دهید پذیرفتن این واقعیت است که شما در وزن ایده آل خود نیستید و کمی اضافه وزن دارید و شاید در دانشگاه یا محل کار خود مشکلاتی دارید.

2-اهداف واقعی تعیین کنید:

دومین چیزی که به آن نیاز دارید این است که اهداف واقع بینانه تعیین کنید.من میدانم که چند رژیم احمقانه وجود دارد که در طی یک روز کاهش وزن پیدا میکنید.اما واقعا کمی عجیب است که اگر یک رژیم غذایی باعث شود که در عرض 7 روز 7 کیلو وزن را از دست بدهید و برای سلامتیتان خوب نیست ؛ در حقیقت زود گذر است و ممکن است بعد از چندین روز شما را بیمار کند.باید صبر کنید و اهدافتان را مشخص کنید.به نظر میرسد که دو سه کیلو وزن کم کردن در ماه یک هدف بسیار ساده است که میتواند،عملی شود و همچنین روی بدن شما نیز نشان داده شود پس قبل از اینکه تارگت نهایی را تعیین کنید خوب فکر کنید.

بیشتربخوانید... وگان

3-تمرینات هوازی را امتحان کنید:

پس سومین چیزی که باید در برنامه روزانه خود قرار دهید تمرینات روزانه هوازی است. برای تازه کاران سی دقیقه ورزش ،پنج بار در هفته کافی میباشد.که با گذشت زمان میتوانید آن را به چهل دقیقه و یا حتی بیشتر افزایش دهید.

4-زمان بندی مناسب برای خوردن غذا :

به غیر از خوردن نوع مناسب غذا انتخاب زمان مناسب برای خوردن آن نیز مهم است.از خوردن شام بعد از ساعت 8 خودداری کنید.و قبل از خوابیدن حتما فعالیت فیزیکی داشته باشید.خوردن میان وعده های خود را سازماندهی کنید. بیشترین افزایش وزن به خاطر میان وعده هایی است که استفاده میکنید.ما به خودمان آزادی عمل میدهیم تا در هر زمان در بین وعده های غذایی هر چیزی بخوریم.

میان وعده بد نیست،اما سعی کنید آن را با خوراکی های سالم پر کنید.بیسکویت را جایگزین آجیل و یا سالاد ها کنید ؛ مصرف کافئین را تا حد ممکن کاهش دهید.

بیشتربخوانید... لاغر کردن صورت

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 13 آبان 1402
بازدید : 83
نویسنده : mozhgan

قبل از آن که مطلب را تا انتها بخوانید، بگذارید یک خبر بد به شما بدهم.

این طور نیست که چربی جمع شده در صورت به صورت مستقل از چربی بدن شما عمل کند. یعنی راهی وجود ندارد که فقط صورتتان لاغر شود بدون آن که تغییری در وزن مشاهده کنید. اگر بدن شما چربی از دست بدهد، این چربی از همه‌جا کم می‌شود و نه از یک قسمت به‌خصوص.

بیشتربخوانید... فواید گیاه خواری

پس بهترین راه لاغری صورت این است که وزن خود را پایین بیاورید، به دنبال آن صورت شما هم لاغر خواهد شد.

به اندازه کافی آب بنوشید

نوشیدن آب یک استراتژی مهم و کلیدی برای از کاهش وزن است. کسانی که به اندازه کافی آب می‌نوشند در آب کردن چربی صورت و تغییر وضعیت ظاهری خود موفق‌تر هستند.

نوشیدن آب کافی همچنین باعث می‌شود پوستی بهتر و درخشان‌تر داشته باشید.

ننوشیدن آب  به صورت منظم باعث می‌شود متابولیسم بدن شما کند شود. این اتفاق در کسانی که همراه با رژیم غذایی کالری شماری تمرین هم می‌کنند مشهودتر است. آن‌ها در روزهای ابتدایی برنامه خود گمان می‌کنند دارند به سرعت وزن از دست می‌دهند، اما آنچه دارد از دست می‌رود، آب است.

از سوی دیگر برخی از داروهای گیاهی و ترکیبات لاغری، باعث می‌شوند بدن شما آب از دست بدهد. برای همین است که افراد می‌بینند عدد وزنشان پایین می‌آید اما صورتشان همچنان چاق است.

برای لاغری صورت باید مقدار مناسبی آب بنوشید. سعی کنید همیشه در ماشین، محل کار یا بیرون از خانه، یک بطری کوچک آب همراه شما باشد.

تغییرات از درون شروع می‌شوند، نه از بیرون

استفاده از کرم‌ها، ماسک‌ها و لوسیون‌های مخنلف برای لاغری صورت مرسوم است. افراد به این امید که بتوانند به پوست خود آب، ویتامین و مواد معدنی برسانند و چربی اضافه صورت را از دست بدهند، برای خرید این مواد پول خرج می‌کنند.

اما باید بدانید که تغییر در چربی صورت و کیفیت پوست، از درون حاصل می‌شود نه از بیرون.

برای این که بتوانید مواد لازم بدن خود را تامین کنید و پوستی درخشان، شاداب و سالم داشته باشید، باید در تغذیه خود بازنگری کنید.

بدن شما ویتامین و مواد معدنی را از غذا به دست می‌آورد و آن را به قسمت‌ها مختلف بدن از جمله به صورت می‌رساند.

همین موضوع در مورد چربی صورت هم صدق می‌کند. خوراکی‌های پرکالری مثل شکر، آرد سفید، شیرینی، نوشابه و سیب‌زمینی سرخ‌کرده از جمله غذاهایی هستند که با ایجاد مازاد کالری، باعث تجمع چربی در صورت شما می‌شوند.

برای لاغری صورت رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. همچنین تمرکز بر روی میوه‌های رنگی، سبزیجات تازه به خصوص سبزیجات با برگ سبز تیره و مصرف چربی‌های سالم مثل گردو، آواکادو و ماهی‌های چرب به سلامتی پوست صورت شما کمک می‌کند.

منبع: مجله تخصصی رژیم



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 13 آبان 1402
بازدید : 82
نویسنده : mozhgan

یکی از رژیم های لاغری که خواسته و یا ناخواسته بیشتر ما شاید درگیر آن باشیم، رژیم کالری شماری برای کاهش وزن و لاغری است. البته این رژیم لاغری یک برنامه رژیم مشخص نیست که شما از آن پیروی کنید. بلکه می توان گفت یک سبک و یا تکنیک برای مصرف کم انرژی می باشد. همه شما می دانید که کاهش مصرف کالری می تواند سبب کاهش وزن در افراد شود و رژیم های غذایی که بر این اساس طراحی می شوند را رژیم های محدودیت کالری می گویند.

بیشتربخوانید... برنامه رژیم ارتشی سه روزه

رژیم های محدودیت کالری بر اساس کاهش دریافت کالری طراحی می شوند و دارای انواع متفاوتی می باشند که هر نوع از آنها دارای معایب و مزایا خود می باشد. یکی از تکنیک هایی که با استفاده از آن می توانید خود را در شرایط محدودیت کالری قرار دهید، استفاده از تکنیک کالری شماری برای کاهش وزن و لاغری می باشد.

سایرمقالات... رژیم کتو

معرفی تکنیک کالری شماری برای کاهش وزن و لاغری

افرادی که از این تکنیک استفاده می کنند، معمولا میزان کالری مواد غذایی مصرفی خود را محاسبه می کنند و بر اساس آن مواد غذایی را مصرف می کنند. در این تکنیک نوع مواد غذایی که شما مصرف می کنید، اهمیتی نداشته و مهم کاهش کالری ورودی به بدن شما می باشد. همین موضوع مهم ترین نقصی می باشد که به این تکنیک وارد می شود. برای مثال ممکن است شما سیب زمینی سرخ کرده با کالری 200 استفاده کنید. نکته مهم این است که مصرف این 200 کالری تضمینی برای رساندن مواد مغذی به بدن شما نبوده و ممکن است پس از مدت کوتاهی دچار سوتغذیه و کمبود ریزمغذی ها شوید. نکته ی مهم دیگری که باید مد نظر داشته باشید، مصرف مواد غذایی است که علاوه بر داشتن کالری پایین سبب ایجاد سیری در شما شود.

سایرمقالات... رژیم غذایی خام



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1402
بازدید : 100
نویسنده : mozhgan

رژیم کبد چرب موقتی و گذرا اصطلاحی است که برای رژیم های کاهش وزن استفاده می شود و به طور موقتی و کوتاه مدت می توان از آن بهره برد. امروزه از اصطلاح رژیم موقتی و گذرا برای رژیم هایی استفاده می شود که مورد قبول فرهنگ ها نیست که از جمله می توان به رژیم کم کربوهیدرات اشاره کرد. رژیم های موقتی کاربرد موفق اما کوتاه مدتی دارند.

ادامه دادن رژیم کم کربوهیدرات

مخالفان مدعی هستند که رژیم کم کربوهیدرات ناپایدار است چون در این رژیم، مصرف گروه های غذایی بسیار محدود است و منجر به احساس محرومیت می شود و به همین دلیل افراد، این رژیم را کنار می گذارند و مجددا دچار افزایش وزن می شوند. بخاطر داشته باشید که در همه رژیم های غذایی، مصرف برخی غذاها یا ریزمغذی ها و کالری ها محدود است. دنبال کردن رژیم غذایی کم کربوهیدرات باعث کاهش اشتها می شود به طوری که فرد می تواند تا اندازه ای غذا بخورد که سیر شود و حتی کاهش وزن را تجربه کند. اما در رژیم کم کالری، فرد اجازه خوردن و سیر شدن ندارد و تمام وقت گرسنه است و این رژیم برای اکثر افراد ثابت و پایدار نیست. شواهد علمی نشان می دهند که دنبال کردن رژیم کم کربوهیدرات آسانتر از سایر رژیم هاست.

بیشتربخوانید... رژیم دانمارکی

کاهش وزن به دلیل از دست دادن آب

بدن، مقداری کربوهیدرات را در عضلات و کبد ذخیره می کند و از شکل ذخیره شده گلوکز یعنی گلیکوژن استفاده می کند تا بتواند گلوکز را بین وعده های غذایی تامین کند. گلیکوژن ذخیره شده در کبد و عضلات وابسته به آب هستند. وقتی مصرف کربوهیدرات را کنار می گذاریم، ذخایر گلیکوژن کم می شود و بدن مقدار زیادی آب از دست می دهد. به علاوه رژیم های کم کربوهیدرات منجر به کاهش سطح انسولین می شوند و این باعث خروج و دفع سدیم اضافی و آب از کلیه ها می شود. به همین دلیل رژیم کم کربوهیدرات منجر به کاهش فوری آب بدن می شود. از این رژیم اغلب به عنوان رژیمی برای کنترل خوردن استفاده می شود و برخی مدعی اند که مزیت این رژیم در کاهش وزن بدلیل کاهش آب بدن است. مطالعات نشان می دهند که این رژیم می توانند چربی بدن به خصوص چربی کبد و چربی شکم را کاهش دهند. به عنوان مثال مطالعه رژیم کم کربوهیدرات طی 6 هفته نشان داد که این رژیم موجب کاهش 3.6 کیلوگرم چربی بدن و افزایش 1.1 کیلوگرم عضله می شود.

بیشتربخوانید... رژیم تخم مرغ



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 7 آبان 1402
بازدید : 98
نویسنده : mozhgan

درد بعد از عمل اسلیو معده همانند درد بعد از هر جراحی دیگری، دور از انتظار نیست. عمل اسلیو معده یکی از پرطرفدارترین جراحی های لاغری است که در سراسر دنیا کاربرد دارد، اما طبیعی است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب، باید درد عمل و بعد از عمل را نیز تحمل کنید.

اگر به تازگی عمل اسلیو معده روی شما انجام شده است، مقاله درستی را برای مطالعه انتخاب کرده اید. عمل اسلیو معده یک جراحی مطمئن و موثر برای کاهش وزن و لاغری است اگرچه مانند بسیاری از عمل های جراحی دیگر، درد بعد از اسلیو معده را باید به جان خرید تا لاغر شد!

جراحی عمل اسلیو معده چیست؟

کسانی که از چاقی شدید رنج می برند یا به عوارض ناشی از چاقی گرفتار شده اند، کاندیدهای مناسبی برای کاهش وزن از راه جراحی مانند عمل اسلیو معده هستند. با عمل جراحی اسلیو معده نه تنها فرد لاغر می شود بلکه از عوارض ناشی از اضافه وزن هم رهایی می یابد. مهم ترین عوارض چاقی که به دنبال عمل اسلیو معده رفع می شوند به شرح زیر هستند:

  • دیابت نوع دو
  • فشار خون بالا
  • مشکلات چربی خون
  • بیماری های قلبی عروقی
  • سکته مغزی
  • آپنه (توقف تنفسی) گذرای انسدادی حین خواب
  • برخی بیماری های کیسه صفرا و
  • درد مفاصل

گزارش های فدراسیون جهانی جراحی برای چاقی و اختلالات متابولیک نشان می دهد پر طرفدار ترین عمل لاغری که در سطح جهان به انجام می رسد، عمل اسلیو معده است. علت استقبال فراوان از این عمل جراحی، شیوه نسبتا استاندارد انجام عمل اسلیو معده و نتایج مطمئن این عمل است که طی پژوهش های بالینی متعددی به اثبات رسیده است.

بیشتربخوانید... یبوست بعد از عمل اسلیو

درد بعد از عمل اسلیو معده

درد شکم یکی از شکایت های معمول و شایع پس از انجام انواع جراحی های چاقی از جمله عمل اسلیو معده است. در بیشتر بیماران با درد با گذشت هر روز از عمل جراحی به تدریج کم و کمتر می شود و در این صورت، جای هیچ گونه نگرانی نیست.

در ادامه این نوشتار به عوارض گوناگونی که ممکن است با درد بعد از عمل اسلیو معده مرتبط باشند، اشاره خواهد شد. شایسته یادآوری است که هر گونه درد حاد، شدید و در حال افزایش، بعد از عمل اسلیو می تواند نشانه هشدار دهنده ای باشد. اگر درد با سایر علائم مانند تب، تپش قلب یا تنگی نفس همراه باشد هم باید آن را جدی تلقی کرد. در صورت بروز چنین دردهایی باید در اسرع وقت با جراح اسلیو معده تماس گرفت یا در صورت عدم امکان تماس، به مرکز اورژانس مراجعه کرد.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 7 آبان 1402
بازدید : 93
نویسنده : mozhgan

عمل بای پس معده یک روش جراحی است که به افراد چاق کمک می‌کند وزن خود را کاهش دهند و وضع سلامتی خود را بهبود بخشند. این عمل معده برای لاغری، اندازه‌ی معده را کاهش می‌دهد و نحوه‌ی جذب غذا در معده و روده کوچک را تغییر می‌دهد که این تغییر، کاهش وزن را آسان‌تر می‌کند. عمل بای پس معده Roux-en-Y نیز نامیده می‌شود.

بیشتربخوانید... لیست بهترین جراحان لاغری در تهران

عمل بای پس معده با تغییرات زیر، به کاهش وزن کمک می‌کند:

محدود کردن ظرفیت معده برای نگهداری مقدار غذایی

محدود کردن میزان کالری و مواد مغذی جذب‌شده توسط بدن

تغییر هورمون‌های روده، که کمک می‌کند مدت بیشتری احساس سیری کنید. این تغییر به سرکوب اشتها و معکوس شدن سندرم متابولیک ناشی از چاقی کمک می‌کند.

بیشتربخوانید... مزایای اسلیو معده

مزایای عمل بای پس معده

بای پس معده یکی از عمل‌های جراحی است که باعث کاهش وزن طولانی مدت می‌شود. مقدار وزنی که در این عمل معده برای لاغری از دست می‌دهید به نوع جراحی و تغییر عادات سبک زندگی شما بستگی دارد. ممکن است در عرض دو سال حدود ۷۰ درصد یا حتی بیشتر از وزن اضافی خود را از دست بدهید.

علاوه بر کاهش وزن، عمل بای پس معده ممکن است بیماری‌هایی را که اغلب مربوط به اضافه وزن است، بهبود بخشد یا برطرف کند. مثلا:

  • بیماری بازگشت اسید به مری
  • بیماری‌های قلبی
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا
  • آپنه انسدادی خواب
  • دیابت نوع ۲
  • سکته
  • ناباروری

عمل بای پس معده همچنین می‌تواند توانایی شما را برای انجام فعالیت‌های معمول روزانه بهبود بخشد؛ یعنی فعالیت‌هایی که اضافه وزن مانع انجام آن‌ها شده بود. این ویژگی در نهایت به بهبود کیفیت زندگی شما کمک می‌کند.

بیشتربخوانید... هزینه بای پس معده

از دیگر مزایای عمل بای پس معده می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • کاهش وزن قابل توجه در کوتاه مدت (۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش وزن اضافی)
  • نتایج ماندگار و طولانی مدت؛ داده‌ها نشان می دهد که تا ۲۰ سال پس از جراحی، اکثر بیماران بیش از ۵۰ درصد کاهش وزن اضافی خود را حفظ می‌کنند.
  • بهبود بیماری‌های مرتبط با چاقی
  • کاهش وزن کلی بیشتر به دلیل محدودیت‌های غذایی و جذب کالری کمتر
  • کاهش وزن اولیه سریع‌تر
  • ترغیب به انتخاب‌های غذایی سالم‌تر

رفرنس: مجله gymju



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 6 آبان 1402
بازدید : 72
نویسنده : mozhgan

 همانطور که از نامش پیداست، رژیم غذایی گیاه‌خواری (رژیم وجترین) روی خوردن غذاهای گیاهی تمرکز می‌کند که شامل میوه‌جات، سبزیجات، لوبیا و نخود خشک، غلات و آجیل می‌شود.

رژیم گیاهخواری وجترین

خلاف تصور بسیاری از افراد، کسانی که این نوع رژیم غذایی را دنبال می‌کنند، می‌توانند با رعایت اصول و قواعد موجود، تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن‌شان خصوصا درشت مغذی‌ها را دریافت کنند. اما برای رسیدن به این هدف، حتما باید غذاهای متنوعی خورده شود. پروتئین، آهن، کلسیم، روی و ویتامین B12 از جمله این مواد مغذی هستند. در برخی از موارد به مکمل‌های دارویی هم نیاز است.

بیشتربخوانید... رژیم کالری شماری چگونه است

معمولا الگوی غذایی گیاه‌خواران در دسته‌بندی‌های مختلف وگان، لاکتو گیاه‌خواری، لاکتو-اوو گیاه‌خواری، اوو گیاه‌خواری و پسکترین (Pescatarian) قرار می‌گیرند. اما این رژیم‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در ادامه با انواع رژیم گیاه‌خواری آشنا می‌شوید:

رژیم وگان یا Vegan

هر نوع گوشت یا محصول حیوانی در این رژیم حذف می‌شود. وگان‌ها حتی در پوشاک خود هم از محصولات حیوانی استفاده نمی‌کنند.

 رژیم لاکتو گیاه‌خواری یا Lacto-Vegeteria

شامل غذاهای گیاهی، به‌علاوه لبنیات است. ولی خبری از تخم‌مرغ در آن نیست.

 رژیم لاکتو-اوو گیاه‌خواری یا Lacto-Ovo-Vegeterian

این روش هم محصولات لبنی و هم تخم‌مرغ را شامل می‌شود. این رژیم، یکی از محبوب‌ترین رژیم‌های غذایی گیاه‌خواری است که می‌تواند مواد مغذی موجود در گوشت را از طریق خوراکی‌های ارگانیک تامین کند.

 رژیم اوو گیاه‌خواری یا Ovo-Vegeterian

این رژیم علاوه‌بر گوشت، مصرف لبنیات را هم حذف می‌کند؛ اما در آن مصرف تخم‌مرغ و گوشت دیگر پرندگان، مجاز است.

 رژیم پسکترین یا Pescetarian

نوعی رژیم نیمه گیاه‌خواری است که گرچه در آن گوشت قرمز و مرغ ممنوع شده، ولی مصرف انواع ماهی، تخم‌مرغ و لبنیات مجاز است.

بیشتربخوانید.. رژیم مدیترانه ایی چیست

تفاوت رژیم وگان و وجترین

رژیم وجترین و وگان، از محبوب‌ترین انواع گیاه‌خواری در بین مردم جهان محسوب می‌شوند. این دو تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند که در ادامه می‌خوانید.

وجترین‌ها، گیاه‌خوارانی هستند که هیچگونه گوشت، مرغ، ماهی یا هر گوشتی که از طریق کشتار حیوانات به‌دست می‌آید در برنامه غذایی‌شان جایی ندارد. آن‌ها در عوض انواع میوه‌ها، سبزیجات، غلات، حبوبات و آجیل‌ها را می‌خورند. برخی از آن‌ها حتی لبنیات، عسل و تخم‌مرغ، که محصولات مرتبط با حیوانات است را هم مصرف می‌کنند.

منبع: https://www.dietforme.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 1 آبان 1402
بازدید : 81
نویسنده : mozhgan

در حال حاضر چندین عمل لاغری معده در دنیا انجام می‌شود. از جمله این جراحی‌ها می‌توان به بای پس معده Roux-en-Y ، نوار معده قابل تنظیم و اسلیو معده اشاره کرد. همه این جراحی‌ها دارای مزایا و معایبی هستند و هیچ یک از آنها راه‌حل سریع و ساده‌ای برای کاهش وزن نیستند. در همه‌ی روش‌ها، لازم است رژیم و برنامه ورزشی منظمی داشته باشید تا نتایج خوبی داشته باشید. جراحی لاغری فقط ابزاری است که به روند کاهش وزن کمک می‌کند. جهت مطالعه بیشتر به gymju.ir مراجعه کنید.

اکثر عمل‌های لاغری مثل اسلیو معده و بای پس معده تغییراتی را در ساختار معده شما ایجاد می‌کنند. ازاین‌رو به‌دلخواه و با کمی اضافه‌وزن نمی‌توانید برای این عمل‌های لاغری اقدام کنید. برای اینکه کاندید مناسبی برای عمل لاغری باشید، باید BMI (شاخص توده بدنی) بیشتر از ۳۵-۴۰ داشته باشید؛ یعنی چاقی مفرط داشته باشید. علاوه بر این داشتن بیماری‌های مزمن ناشی از چاقی مثل فشارخون، دیابت هم از جمله معیارهایی است که متخصص گوارش به آن توجه می‌کند.

بیشتربخوانید.. لیست بهترین جراحان لاغری در تهران

۱. بای پس معده بهترین عمل جراحی لاغری

بیش از ۵۰ سال است که جراحی بای پس معده به روش Roux-en-Y انجام می‌شود. بای پس یکی از رایج‌ترین انواع عمل‌های لاغری است و در درمان چاقی مفرط و بیماری‌های مرتبط با چاقی بسیار مؤثر است. عمل بای پس معده عمل ساده‌ای نیست و تغییرات همیشگی در ساختار معده و روده ایجاد می‌کند که با خطراتی همراه است. ازاین‌رو اگر متخصص گوارش شما را واجد شرایط این عمل نمی‌داند، اصراری بر انجام دادن آن نداشته باشید

۲. عمل لاغری سریع اسلیو معده (عمل لاپاروسکوپی معده برای لاغری)

اسلیو لاپاروسکوپی معده که اغلب با عنوان “اسلیو معده” شناخته می‌شود، با برداشتن ۸۰% از معده انجام می‌شود. در این عمل تغییری در روده کوچک داده نمی‌شود. این عمل باعث کاهش وزن چشمگیری می‌شود و برای کسانی مناسب است که شاخص توده وزنی BMI حداقل ۴۰ دارند. عمل اسلیو معده عمل ساده‌ای نیست و تغییرات همیشگی در ساختار معده ایجاد می‌کند که با خطراتی همراه است. ازاین‌رو اگر متخصص گوارش شما را واجد شرایط این عمل نمی‌داند، اصراری بر انجام دادن آن نداشته باشید.

بیشتربخوانید... درن عمل لاغری چیست؟

۳. عمل لاغری بالن معده یا بادکنک معده

عمل بالن معده را می‌توان جزء ایمن‌ترین عمل لاغری دانست، زیرا بدون هیچ برش و جراحی می‌توان آن را انجام داد. حتی بعضی از افراد می‌توانند بدون بی‌هوشی عمومی این عمل را انجام دهند. بالن معده برای افرادی با BMI بین ۲۷ تا ۳۵ مناسب است. این عمل برگشت‌پذیر است و بعد از ۶ ماه تا یک‌سال باید بالن برداشته شود. در صورت نیاز می‌توان عمل را مجدد تکرار کرد.

بیشتربخوانید.... کنترل بیماری دیابت با ورزش



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 1 آبان 1402
بازدید : 57
نویسنده : mozhgan

هیچ فرمول جادویی برای رژیم غذایی بارداری وجود ندارد. در واقع، اصول ابتدایی غذای سالم در دوران بارداری و رژیم غذایی خام هم یکسان است: مصرف فراوان میوه، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین و چربی‌های سالم. با این حال، لازم است در دوران بارداری به چند ماده‌ی مغذی توجه بیشتری شود. در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

1. فولات و فولیک اسید؛ مانع از نارسایی مادرزادی می‌شود

فولات نوعی ویتامین ب است که به پیشگیری از نقص لوله‌ی عصبی (ناهنجاری جدی مغز و نخاع) کمک می‌کند. صورت مصنوعی فولات که در مکمل‌ها و مواد غذایی فراوری‌شده یافت می‌شود فولیک اسید نام دارد. شواهد نشان داده استفاده از مکمل فولیک اسید خطر زایمان زودرس را کاهش می‌دهد.

بیشتربخوانید... رژیم کتو

2. کلسیم– تقویت استخوان‌ها

شما و جنین برای داشتن استخوان‌ها و دندان‌های قوی به کلسیم احتیاج دارید. کلسیم به عملکرد مناسب سیستم گردش خون، سیستم عضلانی و سیستم عصبی نیز کمک می‌کند.

3. ویتامین دی– تقویت استخوان

ویتامین دی هم به تشکیل استخوان و دندان‌های جنین کمک می‌کند.

4. پروتئین– به رشد بهتر کمک می‌کند

پروتئین برای رشد کودک در دوران بارداری حیاتی است.

5. آهن– از بروز کم‌خونی ناشی از کمبود آهن جلوگیری می‌کند

بدن برای تولید هموگلوبین، پروتئینی در گلبول قرمز که اکسیژن را به بافت‌های بدن می‌رساند، به آهن نیاز دارد. نیاز بدن زن باردار به آهن دوبرابر بیشتر از زنان غیر باردار است. بدن برای تولید خون بیشتر به این مقدار آهن نیاز دارد تا اکسیژن جنین را تامین کاگر ذخیره‌ی آهن بدن پایین باشد یا در دوران حاملگی به اندازه‌ی کافی آهن دریافت نکنید، ممکن است دچار کم‌خونی ناشی از کمبود آهن شوید. در این حالت احساس خستگی مفرط خواهید داشت. کم‌خونی شدید در دوران بارداری خطر زایمان زودرس، وزن پایین نوزاد و افسردگی پس از زایمان را نیز بالا می‌برد.ند.

بیشتربخوانید... رژیم کالری شماری

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 1 آبان 1402
بازدید : 61
نویسنده : mozhgan

رژیم گیاه خواری چیست؟ همان‌طور که از اسمش پیداست، فقط شامل خوردن مواد غذایی گیاهی است و گوشت یا ماهی در آن حذف می‌شود. اما بسته به نوع رژیم گیاه خواری شما، ممکن است خوردن تخم مرغ و محصولات لبنی، مجاز باشد.

شما مجبور نیستید برای دریافت مواد مغذی مورد نیازتان، حتما گوشت بخورید. رژیم غذایی بدون گوشت به دلایل مختلفی می‌تواند باعث افزایش سلامتی شما شود. جهت مطالعه بیشتر به dietforme.irمراجعه کنید.

چرا مردم گیاهخوار می‌شوند؟

مردم اغلب به دلایل مذهبی یا شخصی و همچنین مسائل اخلاقی مانند احترام به حقوق حیوانات به سراغ رژیم گیاه خواری می‌روند.

برخی دیگر به دلایل زیست محیطی تصمیم می‌گیرند که گیاهخوار شوند، زیرا تولید دام باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود، به تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند و به مقادیر زیادی آب، انرژی و منابع طبیعی نیاز دارد.

یکی از دلایل مهم استقبال افراد از رژیم گیاه خواری، این است که در این رژیم، باید به مقدار نسبتا زیادی غذاهای تازه، سالم و گیاهی مصرف کرد که آنتی اکسیدان و فیبر بدن را فراهم می‌کند.

دلایل پزشکی و سلامتی هم برای پیروی رژیم گیاهخواری، وجود دارد که ممکن است توصیه به عدم مصرف گوشت یا محدود کردن آن بدهد و به این ترتیب فرد به گیاهخواری رو آورد. در آخر اینکه ممکن است عده‌ای دیگر طعم گوشت را نپسندند (یا حتی از آن متنفر باشند) و فقظ از غذاهای گیاهی لذت ببرند.

بیشتربخوانید.. کالری شماری

انواع رژیم گیاه خواری

رژیم گیاه خواری انواع مختلفی دارد و هر کدام، ویژگی‌ها و محدودیت ویژه‌ی خود را دارد. رایج‌ترین رژیم‌های گیاهخواری عبارتند از:

رژیم گیاه خواری وگان: در این رژیم کلا گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ و محصولات لبنی و همچنین سایر محصولات حیوانی حتی عسل حذف شده و تنها مصرف محصولات گیاهی مجاز است.

رژیم لاکتو-اوو-وجترین: در این رژیم گوشت، ماهی و مرغ حذف می‌شود اما تخم مرغ و محصولات لبنی مجاز است.

رژیم لاکتو گیاهخواری: گوشت، ماهی، مرغ و تخم مرغ را حذف می‌کند اما لبنیات را مجاز می‌داند.

رژیم غذایی گیاهی تخم مرغی: گوشت، ماهی، مرغ و محصولات لبنی را حذف می کند اما تخم مرغ اجازه مصرف دارد.

رژیم گیاهی پسکاتاریا: گوشت و مرغ را حذف می‌کند اما ماهی و گاهی اوقات تخم مرغ و محصولات لبنی را مجاز می‌داند.

رژیم گیاه خواری انعطاف‌پذیر: یک رژیم گیاه خواری منعطف است که گهگاه شامل گوشت، ماهی یا مرغ می‌شود.

بیشتربخوانید.. غذاهای مناسب در رژیم کتوژنیک



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 1 آبان 1402
بازدید : 61
نویسنده : mozhgan

عمل اسلیو معده، نوعی جراحی می‌باشد که با محدود کردن مصرف مواد غذایی، منجر به کاهش وزن در فرد بیمار می‌گردد. در این روش که غالبا با لاپاروسکوپی انجام می‌شود، پزشک جراح تقریباً ۷۵% معده را بر می‌دارد.

در نهایت معده شبیه به یک آستین می‌شود که می‌تواند مواد غذایی خیلی کمتری را درون خود جای دهد. جهت مطالعه بیشتر به sleevesurgeon.irمراجعه کنید.

مزایای عمل جراحی اسلیو معده چیست؟

عمل جراحی اسلیو معده نسبت به دیگر عمل‌های جراحی از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. مزایای عمل اسلیو معده عبارتند از:

درد بعد از عمل اسلیو معده برای کسانی که جای زخم‌های آن کوچکتر است، کمتر می‌باشد.

احتمال مبتلا شدن به سندروم دامپینگ و یا کمبود ویتامین‌ها در بدن کسانی که عمل اسلیو معده انجام می‌دهند خیلی کم‌تر است.

این عمل برای کسانی که دچار چاقی مفرط می‌باشند، روشی بسیار مناسب می‌باشد.

عمل اسلیو معده به درمان بیماری‌هایی مانند: دیابت نوع ۲ و فشار خون کمک بسیاری خواهد کرد.

درد بعد از عمل اسلیو معده بسیار قابل تحمل و کمتر نسبت به عمل‌های باز می‌باشد.

بیمارانی که عمل جراحی اسلیو معده انجام داده‌اند، کمتر احساس گرسنگی می‌کنند.

با عمل اسلیو معده مسیر گوارشی شما حفظ می شود، وموجب بیماری های گوارشی نمی گردد.

درد بعد از عمل اسلیو معده چه قدر است؟

عمل اسلیو معده یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن است که البته دارای کمترین میزان درد و عوارض احتمالی خواهد بود.

درد بعد از عمل اسلیو معده قابل تحمل و خیلی کم می‌باشد. قابل ذکر است که اگر کار‌هایی که قبل از عمل باید رعایت می‌کردید را نادیده بگیرید، ممکن است درد بعد از عمل اسلیو معده نسبت به دیگر افرادی که رعایت می‌کنند، بیشتر شود.

به طور کلی باید انتظار درد کاملاً قابل تحمل با استفاده از دارو‌های مسکن را به مدت فقط ۲۴ تا ۳۶ ساعت پس از عمل داشته باشید.

بعد از عمل، بیمار درد شکمی را به میزان خفیف تا متوسط ​​احساس می‌کند، عمدتاً در اطراف برش‌ها و در محلی که بخشی از معده از حفره شکم خارج شده است. اگر از عمل جراحی باز استفاده شده باشد که درد شما بسیار زیاد خواهد بود. گاهی این درد به دلیل انواع نشتی اسلیو معده است

بیشتربخوانید... یبوست بعد از اسلیو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 1 آبان 1402
بازدید : 56
نویسنده : mozhgan

عمل اسلیو معده، نوعی جراحی می‌باشد که با محدود کردن مصرف مواد غذایی، منجر به کاهش وزن در فرد بیمار می‌گردد. در این روش که غالبا با لاپاروسکوپی انجام می‌شود، پزشک جراح تقریباً ۷۵% معده را بر می‌دارد.

در نهایت معده شبیه به یک آستین می‌شود که می‌تواند مواد غذایی خیلی کمتری را درون خود جای دهد. جهت مطالعه بیشتر به sleevesurgeon.irمراجعه کنید.

مزایای عمل جراحی اسلیو معده چیست؟

عمل جراحی اسلیو معده نسبت به دیگر عمل‌های جراحی از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. مزایای عمل اسلیو معده عبارتند از:

درد بعد از عمل اسلیو معده برای کسانی که جای زخم‌های آن کوچکتر است، کمتر می‌باشد.

احتمال مبتلا شدن به سندروم دامپینگ و یا کمبود ویتامین‌ها در بدن کسانی که عمل اسلیو معده انجام می‌دهند خیلی کم‌تر است.

این عمل برای کسانی که دچار چاقی مفرط می‌باشند، روشی بسیار مناسب می‌باشد.

عمل اسلیو معده به درمان بیماری‌هایی مانند: دیابت نوع ۲ و فشار خون کمک بسیاری خواهد کرد.

درد بعد از عمل اسلیو معده بسیار قابل تحمل و کمتر نسبت به عمل‌های باز می‌باشد.

بیمارانی که عمل جراحی اسلیو معده انجام داده‌اند، کمتر احساس گرسنگی می‌کنند.

با عمل اسلیو معده مسیر گوارشی شما حفظ می شود، وموجب بیماری های گوارشی نمی گردد.

درد بعد از عمل اسلیو معده چه قدر است؟

عمل اسلیو معده یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن است که البته دارای کمترین میزان درد و عوارض احتمالی خواهد بود.

درد بعد از عمل اسلیو معده قابل تحمل و خیلی کم می‌باشد. قابل ذکر است که اگر کار‌هایی که قبل از عمل باید رعایت می‌کردید را نادیده بگیرید، ممکن است درد بعد از عمل اسلیو معده نسبت به دیگر افرادی که رعایت می‌کنند، بیشتر شود.

به طور کلی باید انتظار درد کاملاً قابل تحمل با استفاده از دارو‌های مسکن را به مدت فقط ۲۴ تا ۳۶ ساعت پس از عمل داشته باشید.

بعد از عمل، بیمار درد شکمی را به میزان خفیف تا متوسط ​​احساس می‌کند، عمدتاً در اطراف برش‌ها و در محلی که بخشی از معده از حفره شکم خارج شده است. اگر از عمل جراحی باز استفاده شده باشد که درد شما بسیار زیاد خواهد بود. گاهی این درد به دلیل انواع نشتی اسلیو معده است

بیشتربخوانید... یبوست بعد از اسلیو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 29 مهر 1402
بازدید : 82
نویسنده : mozhgan

رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم غذایی است که احتمالا نام آن را بسیار شنیده‌اید. رژیم کتو نه تنها در  کاهش وزن سریع  تاثیر می‌گذارد، بلکه متابولیسم را نیز تغییر می‌دهد.

در رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات را به مقدار بسیار ناچیزی می رسانند (حدود ۵٪) و میزان مصرف چربی را بسیار افزایش می‌دهند (حدود ۷۵٪) و همچنین پروتئین را به میزان متوسطی در وعده‌های غذایی نگه می‌دارند (حدود ۲۰٪).

این رژیم غذایی را رژیم کتوژنیک استاندارد یا SKD می‌نامند. هرم غذایی کتوژنیک تقریبا برعکس هرم غذایی عادی عمل می‌کند، به این شکل که چربی‌ها از بالای هرم به پایین آن منتقل شده و کربوهیدرات به سر هرم می‌رود. در این رژیم غذایی می‌توانید از برخی میوه‌ها، انواع گوشت‌های پرچرب، تخم مرغ، خامه، کره، روغن و... استفاده کنید و نیازی به حذف وعده‌های غذایی یا کم کردن آن‌ها ندارید؛ بلکه با تغییر نوع غذای مصرفی، متابولیسم خود را تغییر می‌دهید. این رژیم معمولا به چهار شکل مختلف تجویز می شود اما رژیم کتوژ استاندارد و کتوژنیک با پروتئین بالا از اشکال رایج آن هستند.

بیشتربخوانید... رژیم های محدودیت کالری

انواع رژیم کتوژنیک

1. رژیم کتوژنیک استاندارد : همانطور که گفت رایج‌ترین نوع این رژیم است با مصرف ۵٪ کربوهیدرات، ۲۰٪ پروتئین و ۷۵٪ چربی.

2. رژیم کتو دوره‌ای : همانطور که از نام آن پیداست، در این روش دوره‌هایی با مصرف بیشتر کربوهیدرات وجود دارد.

3. رژیم کتوژنیک هدفمند : در این رژیم برای کسانی که ورزش‌های سبک انجام می‌دهند، نزدیک زمان ورزش، کربوهیدرات بیشتری مصرف می‌شود.

4. رژیم کتو با پروتئین بالا: در این رژیم میزان مصرف پروتئین اندکی افزایش پیدا می‌کند و از مصرف چربی کم می‌شود؛ یعنی مصرف ۵٪ کربوهیدرات، ۳۵٪  پروتئین و ۶۰٪ چربی.

بیشتربخوانید... روش های سم زدایی

این رژیم‌ها تنها تفاوت‌های اندکی دارند که در صورت تشخیص متخصص تغذیه برای شما میزان مصرف مواد غذایی تنظیم می‌شود و بهتر است از هر رژیمی به همان صورت که برنامه گرفته‌اید، پیروی کنید تا به بدن شما آسیبی وارد نشود و بتوانید به وزن دلخواه خود برسید.

منبع



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 29 مهر 1402
بازدید : 56
نویسنده : mozhgan

برای افزایش وزن، باید در رژیم چاقی خود مواردی را رعایت کنید تا به تدریج سبب افزایش وزن شما شود. البته مجددا تاکید میکنیم مواردی که در ادامه گفته میشود اصول کلی برنامه غذایی برای چاق شدن است و این موارد در هر شخص با توجه به رژیم لاغری کودکان و بزرگسالان آن میتواند تغییر کند. اما در اکثر افراد رعایت موارد گفته شده در رژیم غذایی، میتواند منجر به افزایش وزن تدریجی شود.

انرژی دریافتی، مهم ترین اصل در برنامه غذایی برای افزایش وزن

مقدار انرژی مصرفی شما یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر روی وزن است. زمانی که شما به اندازه کافی غذا نخورید و یا انرژی دریافتی شما به اندازه کافی نباشد، بدن مجبور میشود از ذخایر بدن برای تامین انرژی خودش استفاده کند و در نتیجه شما افزایش وزن نخواهید داشت. پس دریافت انرژی کافی اولین و مهترین قسمت برنامه غذایی افزایش وزن است.

البته شاید سخت ترین قسمت برنامه غذایی برای افزایش وزن هم دریافت انرژی کافی باشد. زیرا افراد لاغر ممکن است اشتهای کافی برای مصرف کافی غذا نداشته باشند و یا نتوانند حجم مناسبی از انواع غذاها را در رژیم چاقی خود بگنجانند. بنابر این افزایش کالری مصرفی به این سادگی ها نیست و باید غذاهایی را انتخاب کنید که انرژی زیادی را در حجم کم برای شما فراهم کنند.

بیشتربخوانید... رژیم پروتئین

برای چاق شدن کربوهیدرات های پیچیده مصرف کنید

کربوهیدرات ها منبع اصلی تامین انرژی در بدن هستند. شما به ازای مصرف هر ۱ گرم کربوهیدرات در برنامه غذایی برای افزایش وزن، حدود ۴ کالری انرژی دریافت میکنید. از طرفی کربوهیدرات ها از جمله منابع ارزان قیمتی هستند که به آسانی میتوانید به رژیم چاقی خود آنها را اضافه کنید.

ما به طور کلی دو نوع کربوهیدرات داریم که میتوانیم از آنها در رژیم افزایش وزن استفاده کنیم. کربوهیدرات های پیچیده مثل نان و غلات، میوه ها، سبزیجات نشاسته ای و لبنیات. و کربوهیدرات های ساده مثل قند و شکر، نوشابه ها، شربت، آبمیوه، کیک، بیسکوییت و... . توصیه میکنیم در رژیم برای افزایش وزن از کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنید که ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری داشته و به افزایش سلامت شما هم کمک میکنند. گرچه استفاده از کربوهیدرات های ساده هم میتوانند به افزایش وزن شما کمک کنند اما ترجیحا کمتر از ۱۰% کالری دریافتی شما از این کربوهیدرات ها باشد.برای عضله سازی در حین افزایش وزن، پروتئین مصرف کنید

چربی های سالم، کلید افزایش وزن و چاق شدن

چربی ها را میتوان در زمره پرکالری ترین مواد خوراکی در نظر گرفت. هر ۱ گرم چربی حدود ۹ کالری انرژی دارد و بیش از ۲ برابر ۱ گرم کربوهیدرات برای شما انرژی فراهم میکند. البته توصیه ما این است که از چربی های سالم در برنامه غذایی برای افزایش وزن استفاده کنید و چربی های اشباع شده یا چربی های ترانس را در رژیم چاقی خود مصرف نکنید.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری سریع

اهمیت ریزمغذی ها در رژیم غذایی برای چاق شدن

همانطور که در ابتدای صحبت ها هم گفتیم، بدن شما برای افزایش وزن به ریزمغذی ها از جمله مواد معدنی و ویتامین ها نیاز دارد. برخی از این ریز مغذی ها در افزایش اشتها، برخی از آنها در چرخه انرژی و برخی دیگر در تنظیم متابولیسم بدن نقش دارند و دریافت کافی آنها در برنامه غذایی برای افزایش وزن مهم است.

بیشتربخوانید... رژیم فستینگ چیست؟

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 24 مهر 1402
بازدید : 61
نویسنده : mozhgan

رژیم کتوژنیک (keto) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است و ۲ اصل اساسی را دنبال می‌کند: کاهش وزن و مدیریت سطح قند خون. در این رژیم لاغری هدف این است تا بدن بجای کربوهیدرات از مواد شیمیایی به نام کتون (ketone) برای تامین انرژی استفاده کند. اما آیا این رژیم غذایی برای کاهش وزن مناسب است؟ آیا همه می‌توانند از آن استفاده کنند؟ آیا رژیم keto همان رژیم لاغری اتکینز (Atkins diet) است.

۱- رژیم کتوژنیک استاندارد چیست؟

رژیم لاغری کتوژنیک (کیتو، کتو، رژیم کتون‌زا، رژیم لاغری کم کربوهیدرات)، یک برنامه غذایی است که در طی آن کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط و چربی بالایی را دریافت می‌کنید. کاهش کربوهیدرات باعث می‌شود تا بدن در حالتی به نام «کتوز» قرار بگیرد. این شرایط در سوزاندن چربی‌های انباشته کمک می‌کند. با این رژیم لاغری، کاهش سطح قند خون و سطح انسولین را تجربه می‌کنید.

۲- چند نوع رژیم لاغری کتوژنیک داریم؟

رژیم Keto استاندارد (SKD): این رژیم لاغری دارای ۷۰ درصد چربی، ۱۰ درصد کربوهیدرات و ۲۰ درصد پروتئین است. یعنی با این برنامه غذایی پروتئین متوسط، چربی بالا و کربوهیدرات کم دریافت می‌کنید.

رژیم لاغری کیتو با پروتئین بالا: این برنامه غذایی لاغری نیز برپایه دریافت چربی (۶۰ درصد) و پروتئین بیشتر است. در این رژیم پروتئین بیشتری (۳۵ درصد) از نوع استاندارد دریافت خواهید کرد.

رژیم کتون‌زا هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه می‌دهد تا در حین تمرینات ورزشی کربوهیدرات را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

رژیم لاغری کتوژنیک چرخه‌ای (CKD): در این رژیم لاغری به صورت دوره‌ای کربوهیدرات بیشتری را مصرف می‌کنید.

بیشتربخوانید... رژیم فستینگ پنج دو

۳- مزایا رژیم لاغری کتو اصولی چیست؟

در سایت معتبر پزشکی Medical News Today مزایای رژیم لاغری keto را اینگونه می‌خوانید:

باعث کاهش وزن موثر می‌شود.

می‌تواند سلامت سیستم قلبی و عروقی را بهبود دهد.

در کاهش و درمان آکنه موثر است.

ریسک ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

در کاهش علائم سندروم تخمدان پلی‌کیستیک در زنان موثر است.

در بهبود تشنج تاثیرگذار است.

از عملکرد سیستم مغزی حمایت می‌کند.

منبع: dietforme



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 24 مهر 1402
بازدید : 65
نویسنده : mozhgan

رژیم لاغری اتکینز در چند دهه گذشته اندکی تکامل یافته است، اما ایده اصلی آن ثابت مانده است: رژیم اتکینز کربوهیدرات‌ها  را محدود می‌کند و در عین حال مصرف پروتئین را زیاد می‌کند.چند تفاوت کلیدی بین رژیم اصلی اتکینز و چیزی که الان انجام می‌شود وجود دارد. به عبارت دیگر به جای این­که یک نوع رژیم اتکینز وجود داشته باشد و همه آن را انجام دهند، چند مدل از آن ایجاد شده که اصول واحدی دارند، اما قدری با هم متفاوت هستند تا هرکس بر حسب شرایط خود بتواند آنها را انتخاب کند.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری نوردیک

اتکینز 20: 20 گرم کربوهیدرات در روز مصرف می‌شود. این روش برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که به دنبال کاهش وزن 20 کیلویی یا بیشتر هستند خوب است.

اتکینز 40: 40 گرم کربوهیدرات در روز مصرف می‌شود. این روش برای کسانی که به دنبال کاهش وزن کمتر از 20 کیلو هستند خوب است.

اتکینز 100: 100 گرم کربوهیدرات در روز مصرف می‌شود. این روش برای کسانی که به دنبال حفظ وزن فعلی خود هستند خوب است.

پیروی از رژیم اتکینز برای مدت طولانی ممکن است دشوار باشد، بنابراین حتی اگر با این برنامه وزن زیادی کم کنید، پس از توقف ممکن است دوباره اضافه وزن پیدا کنید.

بیشتربخوانید... رژیم ۲۰/۸۰

مراحل و چگونگی لاغری با رژیم اتکینز

رژیم اتکینز بر محدودکردن کربوهیدرات‌ها یی مثل نان و برنج و همچنین سبزیجات نشاسته‌ای تمرکز دارد، درحالی­که غذاهای پرپروتئین، آجیل و دانه‌ها را به میزان بیشتری توصیه می‌کند. رژیم اتکینز در چهار مرحله عمل می‌کند:

فاز 1: القاء

برای شروع کاهش وزن و رژیم کره ای، روزانه 20 گرم کربوهیدرات یا کمتر به مدت حداقل 2 هفته مصرف کنید. فاز یک را تا زمانی که 8 کیلو با وزن ایده آل خود فاصله داشته باشید، ادامه دهید.در این فاز بدن شما مجبور می‌شود به جای قند، چربی را بسوزاند، و به عبارت دیگر وارد فاز کتوز می‌شود. در این مرحله، بیشتر پروتئین، چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات مانند کاهو و سالاد مصرف می‌کنید.

فاز 2: ایجاد تعادل

در این فاز شروع به خوردن 25 گرم یا کمتر کربوهیدرات در روز می‌کنید و به‌تدریج مصرف کربوهیدرات خود را افزایش می­دهید تا زمانی که 5 کیلوگرم از وزن ایده­آل خود فاصله داشته باشید. آجیل، دانه‌ها، توت­فرنگی، زغال اخته، خربزه، پنیر و ماست را می‌توانید در این فاز مصرف کنید. اگر قصد دارید 7 کیلوگرم یا کمتر از وزن خود را کم کنید، می‌توانید از ابتدا از این مرحله شروع کنید.

فاز 3: تنظیم دقیق

مصرف کربوهیدرات خود را باید تا یک ماه پس از این­که به وزن ایده ­آل رسیدید کنترل کنید. بسیاری از افراد روزانه 80 تا 100 گرم کربوهیدرات مصرف می‌کنند. این مرحله محدودیت­های غذایی کمتری دارد و به شما امکان می­دهد شروع به خوردن لوبیا، سبزیجات نشاسته‌ای و غلات کنید. می‌توانید به آرامی واکنش خود را به کربوهیدرات‌ها ی خاص ارزیابی کنید.در این مرحله، لازم است وزن خود را به دقت پایش کنید. اگر با افزایش کربوهیدرات وزنتان بالا رفت، دوباره آن را کاهش دهید.

بیشتربخوانید... رژیم الکالین یا رژیم قلیایی

فاز 4: نگهداری

هدف آخرین مرحله، ثابت نگه‌­داشتن وزن است. باید به سمت حداقل محدودیت­ها بروید و در عین حال، انتخاب­‌های سالمی داشته باشید. اگر وزنتان بالا رفت، دوباره میزان کربوهیدرات را کم کنید.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 23 مهر 1402
بازدید : 66
نویسنده : mozhgan

بیماری چاقی، بیماری است که به موازات ظهور ابنا بشر به‌طور پیوسته در سراسر دنیا مشاهده می‌شود.  مثلاً در مطالعه‌ای که بین جمعیت بزرگ‌سال ایالات‌متحده انجام شد، ۴۲.۴ درصد جمعیت مبتلا به بیماری چاقی بودند. این بیماری ورای عوارض جسمی آن می‌تواند از نظر روحی نیز فرد را تحت تأثیر قرار دهد. افسردگی و پایین آمدن عزت‌نفس از جمله مشکلاتی است که می‌تواند بعد از ابتلای به چاقی پدیدار شود. پیامد این موارد می‌تواند کاهش تولید و بهره‌وری در اجتماع منجر شود. ازاین‌رو بیماری چاقی مشکلی است که  به جز فرد و خانواده، جامعه را نیز به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد

بیشتربخوانید... نشتی اسلیو

روش‌های مبارزه با بیماری چاقی

راه مختلفی برای کنترل چاقی به کار گرفته می‌شود. راه‌های متعارف کنترل بیماری چاقی شامل رعایت یک رژیم غذایی و ورزش و فعالیت بدنی با شدت بالا، رفتن روزه یا دارودرمانی می‌باشد. این روش‌ها اگر به‌موقع و به طور خوبی به کار گرفته شوند، می‌توانند در کنترل بیماری چاقی نقش داشته ‌باشند. متأسفانه با بالا بودن شدت بیماری چاقی بعضی روش‌ها چه در کوتاه‌مدت و چه بلندمدت ناکارآمد می‌باشند. از این رو نیاز به روش‌هایی است که بتواند این مشکل را به طور اساسی و همیشگی حل کند.  در عمل اسلیو معده  ۸۰ درصد اندازه معده کاهش پیدا می‌کند. جدای از موارد یاد شده این عمل جراحی سبب پایین آمدن مقدار تولید آنزیم‌های القاکننده‌ی حس گرسنگی و اشتها می‌شود. با گذشت زمان  بعد از عمل جراحی و انجام مراقبت‌های لازم کم‌کم وزن فرد  جراحی کاهش پیداکرده و در طی یک الی دو سال به وزن نهایی می‌رسد.

یبوست بعد از عمل اسلیو

یبوست یکی از عوارض معمولاً شایع بعد از انجام جراحی اسلیو معده می‌باشد. در طول عمل اسلیو معده، جراحان حدود ۸۰ درصد معده فرد جراحی‌شده را برمی دارند. انجام این تغییر شدید در آناتومی معده فرد موجب بروز تعدادی تغییرات مانند کاهش گرسنگی و افزایش سیری می‌شود. همچنین  تغییرات در معده فرد جراحی‌شده می‌تواند موجب پدیدار شدن عوارض جانبی ناخواسته‌ای مانند یبوست، اسهال و حالت تهوع در فرد جراحی‌شده شود.

بیشتربخوانید... استپ وزن بعد از عمل اسلیو

یبوست به‌ویژه در هفته‌ها و ماه‌های بعد از انجام عمل اسلیو شایع می‌باشد.  دلیل این امر این است  که فرد جراحی‌شده در طول این مدت، ممکن است به‌سختی بتواند آب نوشیده یا به‌اندازه کافی غذاهای حاوی فیبر مصرف کند. رژیم غذایی بعد از عمل نیز معمولاً به طور قابل‌توجهی تغییر می‌کند. همچنین ممکن است فرد جراحی‌شده داروهایی مصرف کند که خطر یبوست را در او افزایش می‌دهد. معمولاً این مشکل طی شش ماه خودبه‌خود برطرف می‌شود.

منبع: https://www.sleevesurgeon.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 23 مهر 1402
بازدید : 66
نویسنده : mozhgan

امروزه عمل لاغری به یکی از آخرین‌ روش‌های کاهش وزن تبدیل شده است و افرادی که از انواع رژیم و ورزش به نتیجه نرسیده‌اند، بدن خود را به تیغ جراحی می‌سپارند تا در عرض چند ساعت چند کیلوگرم وزن کم کنند. از بین انواع عمل لاغری، عمل لاغری شکم بسیار بیشتر مورد استقبال است.

 از دست دادن مقدار قابل توجهی از وزن اضافی می‌تواند کیفیت زندگی شما را بهبود ببخشد و انجام بسیاری از فعالیت‌های روزانه را آسان‌تر کند. همچنین از مهمترین مزایای کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی است؛ مانند دیابت نوع دو، کلسترول بالا یا هیپرلیپیدمی، فشار خون بالا و آپنه انسدادی خواب.

بیشتر بخوانید... بهترین جراحان لاغری در تهران

عمل لاغری چیست؟

یکی از راه‌های مقابله با چاقی، جراحی چاقی است. جراحی چاقی معمولاً منجر به کاهش وزن سریع می‌شود و به همین دلیل عوارض کوتاه مدت و طولانی مدت متعددی دارد که آن را به یک روش پرریسک کاهش وزن تبدیل می‌کند. عمل‌ لاغری شکم و دیگر اندام‌ها به چند شیوه انجام می‌شود. برخی عمل‌های لاغری با جراحی عمومی انجام می‌شود و برخی با جراحی‌های جزئی و سرپایی یا با دستگاه لاغرکننده.

بیشتربخوانید... درن عمل لاغری چیست

انواع عمل لاغری چیست؟

بسته به بدن هر فرد و نیاز او به کاهش وزن، روش‌های متعددی برای کم کردن وزن و برداشتن چربی‌های اضافه بدن وجود دارد، برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • عمل لاغری بای پس معده به روش Roux-en-Y
  • عمل لاغری ابدومینوپلاستی
  • عمل لاغري اسليو
  • جراحی بای پس روده (جابه جایی دوازدهه)
  • عمل لاغری بای پس معده به روش انحراف بلیو پانکراتیک
  • عمل لاغری امگا
  • عمل لاغری پلیکاسیون
  • عمل لاغری لیپوماتیک

منبع: https://www.gymju.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 23 مهر 1402
بازدید : 58
نویسنده : mozhgan

زمانی که منبع سوخت‌وساز بدن به‌جای کربوهیدرات‌ها، چربی‌های مجاز مانند گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، آجیل و روغن‌های سالم باشد بدن کتوز می‌شود. وقتی مصرف کربوهیدرات را به‌طور قابل‌توجهی کم کنید، تأمین قند خون بدن، که منبع اصلی انرژی برای سلول‌ها است، محدود می‌شود. مصرف پروتئین هم باید متعادل شود؛ زیرا مصرف زیاد پروتئین باعث تبدیل آن به گلوکز شده و مانع از کتوز شدن بدن می‌شود.

با انجام آزمایش خون، ادرار و تنفس می‌توان مقدار کتون در بدن را اندازه‌گیری کرد تا مشخص شود بدن وارد کتوز شده یا خیر. برخی از علائم ورود به فاز کتوز عبارت‌اند از:

  • تشنگی
  • تکرر ادرار
  • کاهش اشتها

انواع رژیم کتوژنیک

چندین نسخه از این رژیم امروز در دنیا توسط متخصصین تجویز می‌شود، که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)

کتوژنیک چرخه‌ای (CKD)

رژیم کتوژنیک هدف‌گذاری شده (TKD)

کتوژنیک با پروتئین بالا

رژیم کتوژنیک استاندارد

این رژیم شامل مقدار کمی کربوهیدرات (۱۰%)، مقدار متوسطی پروتئین (۲۰%) و چربی بالاست (۷۰%). در این رژیم شما روزانه ۱۲۰ گرم چربی مصرف کنید. همچنین باید مقدار کربوهیدرات مصرفی را از ۳۰۰+ گرم به حدود ۵۰ گرم در روز برسانید و ۱۲۰ گرم پروتئین در روز مصرف کنید.

در رژیم کتوژنیک فرد باید سطح مصرف هر نوع ماده غذایی که حاوی کربوهیدرات است، را به حداقل برساند. در این رژیم فرد باید چربی‌ها را جایگزین مواد غذایی حاوی کربوهیدرات کند. زمانی که مصرف کربوهیدرات کاهش پیدا می‌کند، بدن فرد در حالت متابولیکی کتوز قرار می‌گیرد. زمانی که بدن در حالت کتوز قرار می‌گیرد، بدن تبدیل به بستری فوق‌العاده مناسب جهت چربی سوزی می‌شود. رژیم‌ کتوژنیک استاندارد علاوه بر کاهش وزن سبب کاهش قابل‌توجه قند خون و سطح انسولین می‌شوند.

بیشتربخوانید... روش های اصولی افزایش وزن

رژیم کتو چرخه‌ای

این رژیم به‌صورت ترکیبی از رژیم کتوژنیک و رژیم عادی است. مثلاً در طی یک هفته، پنج روز رژیم کتوژنیک خواهید داشت و در دو روز رژیم عادی که در آن کربوهیدرات بیشتری مصرف می‌کنید.

رژیم کتوژنیک هدفمند

این رژیم کتو به فرد فرصت می‌دهد که کربوهیدرات را در حین تمرین و ورزش مصرف کند.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

این رژیم شباهت زیادی به رژیم کتو استاندارد دارد. ولی این رژیم سهم پروتئین بیشتری دارد. رژیم کتوژنیک پروتئین بالا از ۶۰% چربی، ۳۵% پروتئین و ۵% کربوهیدرات تشکیل می‌شود.

منبع: https://www.dietforme.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 23 مهر 1402
بازدید : 60
نویسنده : mozhgan

زمانی که منبع سوخت‌وساز بدن به‌جای کربوهیدرات‌ها، چربی‌های مجاز مانند گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، آجیل و روغن‌های سالم باشد بدن کتوز می‌شود. وقتی مصرف کربوهیدرات را به‌طور قابل‌توجهی کم کنید، تأمین قند خون بدن، که منبع اصلی انرژی برای سلول‌ها است، محدود می‌شود. مصرف پروتئین هم باید متعادل شود؛ زیرا مصرف زیاد پروتئین باعث تبدیل آن به گلوکز شده و مانع از کتوز شدن بدن می‌شود.

با انجام آزمایش خون، ادرار و تنفس می‌توان مقدار کتون در بدن را اندازه‌گیری کرد تا مشخص شود بدن وارد کتوز شده یا خیر. برخی از علائم ورود به فاز کتوز عبارت‌اند از:

  • تشنگی
  • تکرر ادرار
  • کاهش اشتها

انواع رژیم کتوژنیک

چندین نسخه از این رژیم امروز در دنیا توسط متخصصین تجویز می‌شود، که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)

کتوژنیک چرخه‌ای (CKD)

رژیم کتوژنیک هدف‌گذاری شده (TKD)

کتوژنیک با پروتئین بالا

رژیم کتوژنیک استاندارد

این رژیم شامل مقدار کمی کربوهیدرات (۱۰%)، مقدار متوسطی پروتئین (۲۰%) و چربی بالاست (۷۰%). در این رژیم شما روزانه ۱۲۰ گرم چربی مصرف کنید. همچنین باید مقدار کربوهیدرات مصرفی را از ۳۰۰+ گرم به حدود ۵۰ گرم در روز برسانید و ۱۲۰ گرم پروتئین در روز مصرف کنید.

در رژیم کتوژنیک فرد باید سطح مصرف هر نوع ماده غذایی که حاوی کربوهیدرات است، را به حداقل برساند. در این رژیم فرد باید چربی‌ها را جایگزین مواد غذایی حاوی کربوهیدرات کند. زمانی که مصرف کربوهیدرات کاهش پیدا می‌کند، بدن فرد در حالت متابولیکی کتوز قرار می‌گیرد. زمانی که بدن در حالت کتوز قرار می‌گیرد، بدن تبدیل به بستری فوق‌العاده مناسب جهت چربی سوزی می‌شود. رژیم‌ کتوژنیک استاندارد علاوه بر کاهش وزن سبب کاهش قابل‌توجه قند خون و سطح انسولین می‌شوند.

بیشتربخوانید... روش های اصولی افزایش وزن

رژیم کتو چرخه‌ای

این رژیم به‌صورت ترکیبی از رژیم کتوژنیک و رژیم عادی است. مثلاً در طی یک هفته، پنج روز رژیم کتوژنیک خواهید داشت و در دو روز رژیم عادی که در آن کربوهیدرات بیشتری مصرف می‌کنید.

رژیم کتوژنیک هدفمند

این رژیم کتو به فرد فرصت می‌دهد که کربوهیدرات را در حین تمرین و ورزش مصرف کند.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

این رژیم شباهت زیادی به رژیم کتو استاندارد دارد. ولی این رژیم سهم پروتئین بیشتری دارد. رژیم کتوژنیک پروتئین بالا از ۶۰% چربی، ۳۵% پروتئین و ۵% کربوهیدرات تشکیل می‌شود.

منبع: https://www.dietforme.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 22 مهر 1402
بازدید : 55
نویسنده : mozhgan

رژیم غذایی سالم بخش مهمی از سبک زندگی سالم در همه زمان‌هاست، اما در دوران بارداری و قبل از آن، حیاتی‌تر هم هست. رژیم غذایی بارداری مناسب به سلامت شما و رشد بهتر جنین‌تان کمک می‌کند.

در رژیم بارداری نیازی نیست که خود را محدود کنید، اما مهم است که هر روز انواع غذاهای مختلف بخورید و مواد مغذی کافی و مورد نیاز خود و جنین را دریافت کنید.

بهترین کار این است که ویتامین‌ها و مواد معدنی را از غذاهایی که می‌خورید دریافت کنید، اما زمانی که باردار هستید شاید لازم باشد (زیرنظر پزشک) مکمل نیز مصرف کنید تا مطمئن شوید همه مواد معدنی مورد نیازتان را دریافت می‌کنید. اکنون مهم‌ترین ویژگی‌های یک رژیم غذایی بارداری خوب را می‌آوریم.

به قدر کافی و لازم کالری دارد!

احتمالاً متوجه خواهید شد که بیشتر از حد معمول گرسنه می‌شوید، اما نیازی نیست دوبرابر غذا بخورید؛ حتی اگر منتظر دوقلو هستید. سعی کنید هر روز یک صبحانه سالم بخورید، تا به میان وعده‌هایی که دارای چربی و قند بالا هستند، میل پیدا نکنید.

شامل میان وعده‌های سالم است!

در رژیم غذایی بارداری، میان وعده برای مادر باردار مهم است. اگر بین وعده‌های غذایی‌تان، گرسنه می‌شوید، سعی کنید از میان وعده‌های حاوی چربی و یا قند بالا مانند شیرینی‌ها، بیسکویت‌ها، چیپس یا شکلات استفاده نکنید. در عوض، خوراکی‌های سالم‌تری انتخاب کنید.

بیشتربخوانید... محاسبه bmi چیست

دارای مواد معدنی و مغذی کافی است!

سعی کنید منابع لبنی مانند شیر، پنیر، فروم فریس (پنیر خامه‌ای کم چرب) و ماست را در رژیم غذایی بارداری خود مصرف کنید، چراکه این منابع، حاوی کلسیم و سایر مواد مغذی مورد نیاز شما و کودک‌تان هستند. تا حد امکان انواع غذاهای کم چرب را انتخاب کنید. ضمنا برخی از پنیرها هستند که باید در رژیم بارداری از آنها اجتناب کنید، از جمله پنیرهای پاستوریزه نشده.

منبع: مجله اینترنتی رژیم های لاغری



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 17 مهر 1402
بازدید : 82
نویسنده : mozhgan

همان‌طور که برای بسیاری از افراد کاهش وزن سخت بوده و ممکن است رعایت رژیم لاغری سخت باشد، دررابطه‌با افراد لاغر نیز گاهی رژیم چاقی مشکل بوده و افزایش وزن به‌سختی انجام می‌شود. اگر رژیم غذایی طبق اصول انتخاب شود و در برنامه غذایی کلیه مواد مغذی گنجانده شود، می‌تواند شما را به هدف برساند. باید در انتخاب بهترین رژیم چاقی از متخصص تغذیه کمک بگیرید. متخصص باتوجه‌به وزن و قد شما میزان کالری دریافتی را افزایش داده و غذاهای مقوی را در برنامه قرار می‌دهد.

در ادامه چند مورد از بهترین مواد غذایی که می‌توانند به افزایش وزن کمک کنند و باید در رژیم چاقی قرار بگیرند، ذکر می‌کنیم:

۱. اسموتی پروتئینی

اسموتی‌های پروتئینی که در خانه تهیه می‌شوند، برای افزایش وزن و دریافت مواد مغذی بسیار مناسب هستند. اسموتی‌های غیر خانگی شکر زیادی داشته و مواد مغذی آنها بسیار کم است. به‌عنوان‌مثال با ترکیب موز، پروتئین آب پنیر شکلاتی، یک قاشق کره بادام‌زمینی و یک لیوان شیر می‌‌توانید اسموتی پروتئینی درست کنید.

۲. رژیم چاقی با شیر

شیر برای افزایش وزن و عضله‌سازی بسیار مناسب است. شیر بین پروتئین، کربوهیدرات و چربی تعادل برقرار کرده و منبع خوبی از کلسیم است. اگر می‌خواهید، ماهیچه‌های خود را پرورش دهید، شیر منبع بسیار خوبی از پروتئین است. سعی کنید در روز یک یا دو لیوان شیر را به‌عنوان میان وعده مصرف کنید. قبل یا بعد از تمرینات ورزشی خوردن شیر بسیار مفید است.

۳. رژیم چاقی با برنج

افرادی که می‌خواهند لاغر شوند، باید مصرف برنج را تا حد ممکن کاهش دهند. در مقابل برای رژیم چاقی مصرف برنج می‌تواند بسیار موثر باشد. برنج منبع مناسبی از کربوهیدرات است که به افزایش وزن کمک می‌کند. غذاهای حاوی برنج یک وعده غذای کامل هستند و می‌توان با این ماده غذایی تنوع زیادی در غذاها ایجاد کرد.

بیشتربخوانید... رژیم کاهش وزن کانادایی

۴. انواع مغز و کره آنها

برای افزایش وزن آجیل و کره آجیل انتخاب‌های مناسبی هستند. یک‌مشت بادام ۱۷۰ کالری دارد. دو مشت آجیل در روز می‌تواند کالری مصرفی را تا حد زیادی افزایش دهد. از کره انواع مغز نیز می‌توانید در اسموتی‌ها و ماست استفاده کنید. در هنگام خرید کره دقت کنید که بدون شکر و روغن اضافی باشد. اگر بتوانید خودتان کره را درست کنید، بسیار بهتر است.

منیع: https://www.dietforme.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 15 مهر 1402
بازدید : 81
نویسنده : mozhgan

درباره رژیم غذایی کالری شماری چه می‌دانید؟ هر نوشیدنی و غذایی که ما می‌خوریم، کالری مشخصی دارد. خیلی از اوقات ما در طول روز، ریزه خواری می‌کنیم و حواس‌مان به مقدار کالری‌ دریافتی، نیست. اگر در همین روزها حساب و کتاب کنیم، خواهیم دید، چه کالری زیادی از خوراکی‌های غیر ضروری دریافت کرده‌ایم.

داشتن یک برنامه حساب شده غذایی، به سلامتی و تناسب اندام ما کمک زیادی خواهد کرد. مهم است که مقدار کالری مورد نیاز بدن‌مان را به دست آوردید و سپس برای آن برنامه ریزی کنیم.

کالری چیست؟

هر چیزی که حاوی انرژی باشد کالری دارد. به عنوان مثال، ۱ کیلوگرم زغال سنگ حاوی ۷۰۰۰۰۰۰ کالری است؛ اما در علوم تغذیه و مواد غذایی، واژه کالری و نماد cal به مقدار انرژیِ یک غذا یا نوشیدنی گفته می‌شود.

ما به کالری نیاز داریم تا انرژی کافی برای حرکت، گرم ماندن، رشد، کار، تفکر و بازی را به ما بدهد. حتی گردش خون و هضم غذا به کالری نیاز دارد.

به صورت کلی کاربرد کالری در رژیم غذایی این است که بتوانیم انرژی هر نوع غذا و نوشیدنی را محاسبه کنیم و میزان کالری دریافتی‌مان را با میزان کالری مصرفی‌مان مقایسه و هماهنگ کنیم. لازم است میزان این دو عدد (کالری دریافتی و کالری مصرفی) تقریبا هم اندازه باشد تا از اضافه وزن یا کمبود وزن پیشگیری شود و فرد بتواند در وزن مناسب خود بماند.

بیشتربخوانید... عوارض رژیم شوک

مقدار کالری مورد نیاز روزانه | چه مقدار کالری در روز باید مصرف کنیم؟

مقدار کالری موردنیاز روزانه برای همه افراد یکسان نیست. افراد مختلف، متابولیسم‌های متفاوتی دارند و انرژی را با سرعت‌های متفاوت می‌سوزاند و برخی افراد سبک زندگی فعال‌تری نسبت به دیگران دارند. اینکه چه مقدار کالری در روز نیاز داریم به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ مثل:

  • قد
  • سن
  • جنس
  • وزن فعلی
  • سطح فعالیت
  • سلامت کنونی بدن
  • نرخ متابولیسم پایه بدن

هنگامی که می‌خواهید کالری دریافتی خود را با توجه به هدف‌تان تنظیم کنید، بسیار مهم است که مقدار کالری دریافتی شما منطقی و علمی باشد. کاهش کالری دریافتی به مقدار زیاد (برای کاهش وزن) و یا افزایش خیلی زیاد کالری دریافتی (به قصد وزن گرفتن)، هر دو کار اشتباهی است و ممکن است نه تنها نتیجه معکوس داشته باشد بلکه برای سلامتی شما مضر و خطرناک باشد.

منبع: https://www.dietforme.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 10 مهر 1402
بازدید : 81
نویسنده : mozhgan

به تازگی عمل بای پس معده به روش لاپاراسکوپی انجام داده اید و می‌خواهید بدانید که باید چه رژیم غذایی داشته باشید؟ می‌خواهید زیر تیغ جراحی بای پس معده بروید و دوست دارید بدانید برنامه غذایی بعد از  این عمل چگونه است؟

مروری بر تغذیه بعد از عمل بای پس معده

رژیم غذایی که متخصصان تغذیه و جراح لاغری برای بیمارانی که زیر تیغ جراحی اعمالی مثل بای پس معده یا حتی اسلیو معده در نظر میگیرند به التیام برش ها و زخم ها و همچنین تغییر عادات غذایی شخص کمک بسیار زیادی میکند.  

بیشتربخوانید... علل استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده

هدف از تجویز رژیم غذایی بای پس معده

این برنامه غذایی برای اهداف زیر در نظر گرفته شده است:

  • جلوگیری از وارد شدن آسیب به معده توسط مواد غذایی
  • خوردن مقادیر کم و لقمه های کوچک دقیقا متناسب با معده شما که کوچکتر شده است
  • کمک به کاهش وزن بهتر و جلوگیری از وزن گیری مجدد
  • کاهش و جلوگیری از بروز عوارض ناشی از عمل جراحی لاغری

 ۴ مرحله تغذیه در بای پس معده

مرحله اول تغذیه: مایعات و غذاهای آبکی

تا یک روز بعد از عمل لاغری بای پس معده باید تنها آب و مایعات شفاف میل کنید. بعد از یک روز شما میتوانید سایر مایعات دیگر را نیز بخورید. برای مثال طی ۱ هفته اول میتوانید موارد زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

  • سوپ آبکی
  • آب میوه های طبیعی بدون شکر
  • چای و قهوه بدون کافئین
  • شیر کم چرب
  • ژله بدون بدون شکر

 مرحله دوم تغذیه بای پس معده : غذاهای پوره ای

پس از گذشت حدود ۱ هفته از عمل و بعد از آنکه سیستم گوارش خود را به مصرف مایعات عادت دادید، اکنون باید شروع به خوردن عذاهای پوره ای کنید. حتما میدانید که غذاهای پوره ای در واقع میکس چند ماده غذایی است که به صورت فشرده و له شده تهیه میشوند. حتی میتوانید همچنان غذاهایی بخورید که آب غلیظ و مقوی دارند. اما دقت کنید که هنوز نمیتوانید تکه های جامد غذایی را در این مرحله بخورید.

بیشتربخوانید... راه های پیشگیری از آمبولی بعد از عمل اسلیو

مرحله سوم تغذیه بای پس معده : غذاهای نرم

 بعد از چند هفته مصرف مواد غذایی پوره ای، همزمان با پیشرفت  در روند بهبودی و نظر جراح لاغری خود میتوانید مصرف مواد غذایی نرم را شروع کنید. این غذاهی نرم باید دارای ویژگی های زیر باشند:  

  • به راحتی بریده یا قطعه قطعه شوند
  • کوچک باشند
  • و به راحتی قابل جویدن باشند.

مرحله چهارم تغذیه بای پس معده : بلاخره غذاهای جامد!  

بعد از حدود ۸ هفته از شروع رژیم غذایی بای پس معده اکنون میتوانید مصرف عذاهای جامد را از سر بگیرید. در روز ۳ وعده غذا بخورید. و هر بار ۱ بشقاب یا نصف بشقاب غذا میل کنید. فقط حتما پیش از اینکه سیر شوید یا احساس سیری کنید دست از خودرن غذا بکشید.

برای آشنایی با تمام عمل های لاغری کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 10 مهر 1402
بازدید : 78
نویسنده : mozhgan

مرحله اول: ارزیابی اولیه

اولین قدم قبل از تصمیم گرفتن و شروع مراحل جراحی اسلیو معده این است که مطمئن شوید آیا کاندید مناسبی برای جراحی لاغری هستید یا خیر؟ سازمان جهانی سلامت چندین معیار برای انتخاب این کاندید تعیین کرده است که جراح لاغری و موسسه بیمه با توجه با این معیار ها فرد را ارزیابی می کنند.

مرحله دوم: پیدا کردن جراح لاغری

پس از کاندید شدن برای جراحی اسلیو معده باید از جراح لاغری مورد نظر خود وقت مشاوره اولیه دریافت کنید. همچنین می توانید با افرادی که قبلا این جراحی را داشتند، صحبت کنید. در طول جلسه مشاوره، جراح لاغری توضیحاتی درباره نحوه انجام عمل، روش های موجود برای جراحی لاغری، هزینه عمل جراحی لاغری و معایب و مزایای هر یک به بیمار می دهد.

????برای آشنایی با رژیم شوک سه روزه اینجا کلیک کنید.

مرحله سوم: مراجعه به متخصص تغذیه

بخشی از اهداف بلند مدت بیمار، تغییر رژیم غذایی پس از جراحی لاغری است. متخصص تغذیه رژیم جدیدی را برای بیمار تعیین می کند که باید قبل و بعد از جراحی اسلیو معده رعایت شود. علاوه بر این از بیمار خواسته می شود که قبل از جراحی ورزش را نیز بر اساس توانایی و شرایط سلامت خود، آغاز کند.

مرحه چهارم: رسیدن به هدف کاهش وزن قبل از جراحی لاغری

در برخی موارد ممکن است جراح لاغری به بیمار پیشنهاد کند که قبل از جراحی لاغری کمی وزن کم کند. هر میزان وزنی که قبل از جراحی کم می کنید نشان دهنده ی اراده شما برای کاهش وزن می باشد. علاوه بر آن، کاهش وزن قبل از جراحی لاغری می تواند خطرات عمل را بسیار کاهش دهد.

مرحله پنجم: در حین جراحی

اسلیو معده معمولا با روش لاپاراسکوپی و برش های کوچک روی شکم انجام می شود. این روش در مقایسه با جراحی باز مزایای بسیاری دارد. فواید عمل اسلیو شامل بهبود سریع، کاهش درد، خونریزی، جراحت و کوتاه بودن دوره نقاهت عمل اسلیو معده می باشد. جراح ۲ تا ۵ برش کوچک روی شکم بیمار ایجاد می کند و لاپاراسکوپ و دیگر ابزار جراحی از طریق این سوراخ ها وارد شکم و معده بیمار می شوند.

بیشتربخوانید... مدت زمان بستری شدن بعد از عمل لاغری اسلیو

مرحله ششم: پس از جراحی لاغری

 پس از گذراندن مراحل جراحی اسلیو معده ، بیمار احتمالا بین یک تا دو روز در بیمارستان بستری می شود. ممکن است معده تا چند روز ملتهب و دردناک باشد که پزشک در این دوره برای تسکین درد مسکن تجویز می کند. می توانید یک روز پس از جراحی مصرف مایعات رقیق را آغاز کنید. جراح رژیم غذایی بخصوصی به شما می دهد که پیروی از آن بسیار مهم است. در ابتدا کمی طول می کشد که معده جدید تان به جامدات عادت کند. به این ترتیب طی دو هفته اول پس از جراحی لاغری، رژیم غذایی تنها به مایعات محدود می شود و پس از هفته دوم غذاهای نیمه جامد، پوره ای، و کم کم جامد وارد رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده خواهند شد.

جهت آشنایی با انواع روش ها و عمل های لاغری کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 34 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com